E-archiwum – zdalne bezpieczeństwo
Dokumenty czasem giną. Nie zawsze przez celowe działania. Zdarza się, że przez nieuwagę czy wypadki losowe. Często jest też tak, że w firmie nie ma jednej osoby, przypisanej do opieki nad archiwum. A gdy nawet jest, to w momencie jej nieobecności (choroby, urlopu czy...
Smartfon jak walizka? Tak było, a jak jest…
Protoplasta smartfona powstał 65 lat temu. Był duży, bardzo ciężki i drogi. Oczywiście nie miał też możliwości, jakie oferują współczesne smartfony. Czym dla nas jest dzisiejsza „komórka”? 40 kg – tyle ważył pierwszy telefon komórkowy. Miał wymiary średniej walizki i...
Zaskoczenie? Nie wszystkim śpieszy się do biura!
Tęskniliśmy za pracą stacjonarną. Marzyliśmy o powrocie do biur. Jednak, teraz gdy obostrzenia są w znacznym stopniu zmniejszone, okazuje się, że niektórym bardzo spodobało się na home office. Kto nie chce co rano pić firmowej kawy? Według badania Antal i Cushman...
Nie chcemy wydawać
Polacy obawiają się kolejnej fali pandemii. Deklarują, że ich wydatki w trzecim kwartale roku będą niższe. Czy i jak obniżyć też koszty prowadzenia biznesu? Nachodzi czas oszczędności. Jak wynika z badania "Nastroje konsumenckie Polaków 2021" cyklicznie realizowanego...
Księgowi – przed wyzwaniem
Nowe technologie i programy do zdalnej i automatycznej pracy - z tego musieli korzystać księgowi i biura rachunkowej podczas pandemii covid. Czy ten proces będzie się nadal rozwijał? Wiele wskazuje, że tak, a nawet zostanie przyśpieszony. Przed pracownikami tej branży...
Nowoczesne zarządzanie kosztami
Zarządzanie finansami w firmie to zadanie wymagające świadomego planowania i ciągłej kontroli. Aby móc skutecznie planować przychody, monitorować koszty i dbać o dyscyplinę finansową potrzebna jest dobra organizacja pracy. Dzięki korzystaniu z nowoczesnych narzędzi...
Ekologia priorytetem?
Kwestie związane ze stanem środowiska i jego ochroną coraz częściej przenikają do świata pracy, a nawet mogą wpływać na decyzje zawodowe. 4 na 10 Polaków jest bardziej zdeterminowanych do rekrutacji, jeśli firma do której aplikują prowadzi działania proekologiczne –...
Smartfon. Niezbędnik w domu i pracy
Z czego najczęściej korzystamy w celach zawodowych? Nie są to już laptopy. Zdecydowanym zwycięzcą według portalu Pracuj.pl są… smartfony. Na jakie jeszcze rozwiązania stawiamy? Ponad ¾ Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta ze smartfona w celach zawodowych. To...
Hydraulik freelancerem…?
Kim jest freelancer? Z pozoru odpowiedź jest oczywista – osoba wykonująca wolny, kreatywny zawód. Tak powszechnie rozumiemy tą formę zarobkowanie. Ale czy tylko? Pierwszy raz określenia freelancer użył Walter Scott (1771–1832) w swoim Ivanhoe. Posłużyło mu ono do...
Eko plusy w biznesie
Ekologiczna firma. Niewątpliwa korzyść dla środowiska. Jednak czy także dla budżetu? Okazuje się, że tak. Ekologiczne prowadzenie biznesu daje oszczędności. Gdzie można zyskać dodatkowe pieniądze? Ekologiczne drukowanie Zużycie papieru i drukowanie to źródła...
Efekt domina. Rozmawiajmy o pieniądzach
Około 35 proc. małych i średnich firm zmaga się obecnie z opóźniającymi płatności kontrahentami. Problem Jest nieco lepiej - z podobnymi trudnościami mierzyło się 39% MŚP w I kwartale br. i niemal 46% w ostatnich miesiącach zeszłego roku. Co jest ważne, aby nie...
Wracamy do biur – czy na pewno?
Szczepienia przeciwko covid-19 nabrały rozpędu. Dlatego coraz bardziej realny wydaje się być powrót do pracy w biurze. Czy chcemy rezygnacji z home office? Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zapytała pracowników, czy chcieliby wrócić do biura. Pracodawcy muszą...
Pokolenie lockdown zmieni biznes
Mimo że pandemia trwa lekko ponad rok, to już dzisiaj większość specjalistów twierdzi, że na stałe zmieni ona nasz świat. Inne postrzeganie świata, szczególnie przez młode pokolenia wchodzące na ścieżkę rozwoju zawodowego - tzw. „pokolenie lockdown” lub „pokolenie...
Tęsknimy za biurem?
Już 6 na 10 pracowników aktualnie wykonuje swoje obowiązki całkowicie zdalnie. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Na pytanie, jaki jest optymalny model wykonywania pracy, większość odpowiada, że mieszany – wynika z badania Grafton Recruitment oraz CBRE. Co nam...
Sprawozdania finansowe – zmiany?
Marzec to gorący okres dla biur rachunkowych. Do końca miesiąca musi być sporządzone roczne sprawozdanie dla spółek. Czy w tym roku zmienią się zasady jego sporządzania? Dotychczasowe terminy dotyczące przekazywania sprawozdania finansowego były nieubłagane. Dokument...
Pandemiczna superwoman?
Pandemia zmieniła życie zawodowe kobiet. Z badań wynika, że kobiety, które pracują zdalnie oraz te z wyższym wykształceniem są zdecydowanie częściej zadowolone z obecnych warunków pracy. Reszta wiele by dała, aby wrócić do tego, co było. Gdzie panie odnalazły...
E-office opcja na stałe?
Wybuch pandemii i przeniesienie znacznej części funkcjonowania firm do strefy wirtualnej, spowodowały nasilenie korzystania z nowoczesnych technologii i szukanie rozwiązań do utrzymania działalności firm w nowych warunkach. W ciągu roku praca biurowa przeszła...
Skutki pandemii – boimy się niezależności
Trwający już prawie rok – z przerwami – lockdown wystraszył tych, co zamierzali przejść na własną działalność gospodarczą. Coraz więcej Polaków wybiera pewny etat niż niepewność związaną z prowadzeniem biznesu. Mniej niż 17 proc. myśli o założeniu własnej działalności...
Home office – radź sobie sam?
Trwająca już od prawie roku pandemia spowodowała w wielu firmach konieczność zmiany sposobu pracy. Wielu pracowników stale pracuje zdalnie. Co to oznaczało? Konieczność przystosowania prywatnych mieszkań w domowe biura. A to wiązało się z dodatkowymi koszty. Czy...
Chmura napędzana przez covid-19
Covid-19 pognał firmy ku chmurze szybciej, niż wcześniej jakikolwiek inny czynnik. I wszystko wskazuje, że będzie je nadal popędzał w tym kierunku. Co takiego ma chmura, że jest teraz tak pożądana w biznesie? Z opublikowanego w lipcu ub.r. przez Deloitte i ICAN...
Recepta na kryzys – krócej znaczy więcej?
Polski rząd oferuje – z różnym skutkiem - firmom dofinansowanie zatrudnienia. Niektóre kraje europejskie wpadły jednak na inny pomysł walki z rosnącą w trakcie pandemii falą bezrobocia. Rząd w Madrycie rozważa ostatnio skrócenie tygodnia pracy do czterech dni. Z...
Firmowa gwiazdka w czasie pandemii
Tegoroczna firmowa gwiazdka to nie lada wyzwanie dla przedsiębiorców. Możemy zapomnieć o tradycyjnym biznesowym „śledziku”. Kwestia prezentów dla pracowników i kontrahentów to też nie lada wyzwanie. Pandemiczne budżety są mocno nadwyrężone. Jaki więc wybrać upominek,...
Biznes po pandemii
Co z nami zostanie? Do szczepień przeciwko covid-19 jest coraz bliżej. Zwiększa się więc szansa, że w końcu wyjdziemy z zapaści wywołanej koronawirusem. Pandemia to znacznym stopniu dotknęła gospodarkę światową. Co jednak było i jest w pewnym stopniu ratunkiem dla...
Bezpiecznie jak w banku
Pierwsza fala pandemii covid-19 zmusiła wiele przedsiębiorstw do wprowadzenia formy pracy zdalnej. Trwająca obecnie druga fala zakażeń umocniła ten trend. Prawie 30% przedsiębiorstw spodziewa się, że także po ustaniu pandemii ponad połowa ich pracowników będzie...
Nowy biznes w czasach covid-19. Szaleństwo?
Wiosną firmy masowo zawieszały działalność. Możliwe, że jesienią ta sytuacja się powtórzy. Otwieranie nowego biznesu w czasach drugiej fali pandemii teoretycznie zakrawa na szaleństwo. Czy jednak zawsze? Są branże, które nie tylko nie straciły, ale wręcz zyskały na...
OCR – niezbędnik dla księgowych
Wprowadzanie faktur do systemów handlowych i księgowych to zazwyczaj czasochłonny, mozolny i nie pozbawiony ryzyka popełnienia błędu proces. Każda cyfra, litera czy przecinek odgrywają w tej kwestii kluczowe znaczenie. Jednym z dostępnych rozwiązań tego problemu jest...
Inwestycja w rozwój. Firmy potrzebują digitalizacji
Umiejętność dostosowania procesów biznesowych do rzeczywistości, w której obracamy się od marca br., to kluczowy element dla przetrwania i rozwoju wielu przedsiębiorstw. Zmiana sposobu działania i wyjście poza dotychczasowe doświadczenia to konieczność. Dotyczy to...
Biznes w czasie pandemii. Zator – być albo nie być
Kryzys spowodowany pandemią covid-19 spowodował, że klienci nieterminowo płacą za produkty lub usługi. Na ten problem w prowadzeniu działalności skarży się ponad połowa właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Zatory płatnicze są tym czego obecnie najbardziej...
Pokolenie lockdown – na ratunek
Pandemia COVID-19 sprawia, że na rynku pracy najbardziej poszkodowane są młode osoby, dopiero na ten rynek wchodzące. Na świecie już 1 na 6 osób poniżej 25 roku życia straciła pracę na skutek kryzysu wywołanego sytuacją ostatnich miesięcy. Dotyczy to także Polski,...
Cyfryzacja uratowała biznes?
Najczęściej analizowany temat wśród przedsiębiorców? W tym roku niewątpliwie wpływ pandemii covid-19 na rynkową rzeczywistość teraz, jak i po zwalczeniu zagrożenia. W czym można upatrywać ratunku oraz szansy na rozwój? Umiarkowany optymizm - tak chyba można nazwać...
Zdalnie na dłużej? Przed 2 falą covid-19
Napływają alarmujące dane o wzmożonej aktywności koronawirusa. Przed nami najprawdopodobniej też jesienna, druga fala zachorowań na covid-19. Czy wyciągnęliśmy wnioski z wiosennych obostrzeń? Jak się przygotować do ich ewentualnego powrotu? Ostatnie, wiosenne...
Polki w czasie pandemii – więcej za mniej
Koronawirus odcisnął wyraźne piętno na pracy i sytuacji zawodowej Polek. Panie poświęcają więcej czasu na pracę, łącząc obowiązki domowe z zawodowymi. Wobec groźby utraty stałego źródła dochodów godzą się także na obniżenie zarobków, pracę poza wymiarem godzin i...
Biuro rachunkowe. Szybciej i bez korekty
Praca zdalna – home office ma to do siebie, że m.in. możemy swobodniej dysponować czasem. A może da się wygospodarować jeszcze trochę więcej wolnego czasu? Nie namawiamy oczywiście do odkładania obowiązków na później. Raczej szukamy odpowiedzi co zrobić, aby pracę...
Domowe biuro kontra open space
Czy lśniące w słońcu biurowce będą jeszcze charakterystycznym elementem wielu miast? Świat po pierwszym ataku pandemii covid-19 zmienił się w znacznym stopniu. Mimo prawie całkowitego odmrożenia gospodarki, mało firm zdecydowało się na powrót do klasycznej formy pracy...
TOP 6: firmowe bezpieczeństwo w sieci
Praca zdalna, przy komputerze to nadal dla wielu codzienność. Zapewne w mniejszej skali, ale pozostanie już z nami na dłużej. Dlatego tak ważne jest bezpieczeństwo danych. Na co należy zwrócić uwagę? Przedstawiamy Wam nasz TOP 6 podstawowych zasad bezpiecznych działań...
Zdalnie na stałe?
Wiele wskazuje, że na chwilę obecną epidemia COVID-19 zaczyna wchodzić w stan wygaszania. Jej skutki będą jednak długo odczuwalne. Natura tego zagrożenia, z którym przyszło nam się zmierzyć pierwszy raz, popchnęła zarządzających biznesem na nieznane wody. Wyzwanie,...
Sekretariat – zdalnie na dłużej
Pracujemy głównie zdalnie. Wirtualne biurka, wirtualne spotkania to już norma. Pamiętacie kto jeszcze dwa miesiące temu czuwał na organizacją pracy biura? Sekretariat. Teraz jednak i ten dział musiał przenieść się w sieć. Jak wygląda praca wirtualnego sekretariatu?...
Współpraca księgowy – przedsiębiorca. Bezpieczna chmura
Zdalna współpraca z zewnętrznymi firmami to teraz codzienność. Maile, videospotkania, telefony tak wygląda nasza praca. Często jednak potrzebny jest szybki, bezpośredni dostęp do dokumentacji – np. finansowej. Jest to szczególnie istotne w przypadku sprawnej...
Home office – zarządzanie i narzędzia podczas epidemii
Kierowanie zespołem pracującym zdalnie może być ogromnym wyzwaniem. Nie jest łatwe dostosować się do takich zasad ani pracownikom, ani pracodawcy. Na co należy zwrócić uwagę, aby praca zespołowa przebiegała sprawnie mimo znacznej odległości a wyniki były...
Finanse firmy w czasach koronawirusa
Panująca pandemia koronawirusa niewątpliwie mocno utrudnia codzienne funkcjonowanie - nie tylko w zakresie prywatnego życia ale także, a może nawet w większym stopniu, zawodowego. Brak możliwości bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami czy firmowymi partnerami...
Koronawirus a praca zdalna
Koronawirus rozprzestrzenia się po świecie w zastraszającym tempie. Czy dotrze i do nas? Z pewnością. Kwestia nie „czy” a „kiedy”. Jest duże prawdopodobieństwo, że w takiej sytuacji część z nas będzie musiała pracować zdalnie. Ma to swoje plusy. Jednak i potencjalne...
Chmura dla medyka. Cyfryzacja pokona kolejki do lekarzy?
Mimo słabej zimy, sezon na wizyty w przychodni lekarskiej trwa w najlepsze. Grypa i zachorowania grypopodobne plus terminowe wizyty konsultacyjne, badania - to powoduje zatłoczenie w poczekalniach. Na wirusy wpływu nie mamy. Spróbujmy się jednak przyjrzeć kolejkom do...
Bez grama papieru
Digitalizacja dokumentów wyprze twórczy bałagan? Kto ma tendencje do tworzenia tzw. twórczego nieładu na biurku wie czym to się zazwyczaj kończy… Nerwowym poszukiwaniem niezbędnego akurat tu i teraz dokumentu, czy przeczesywaniem biurkowych zbiorów w celu odnalezienia...
Jak wybrać biuro rachunkowe?
Księgowy drogowskaz Wraz z początkiem nowego roku podatkowego niektórzy przedsiębiorcy postanawiają zmienić obsługujące ich biuro rachunkowe. Jakie wstępne wytyczne powinno spełniać nowe, aby szanse na współpracę były optymistyczne? Jak z morza ofert wyłonić te...
Biznes – świat dla twardych ludzi
Firma w Polsce – jaki był rok 2019 i z czym należy się liczyć w 2020 roku Kończący się rok 2019 był niewątpliwie trudny dla przedsiębiorców – tak wynika nie tylko z naszych obserwacji, ale i badania, jakie ostatnio przeprowadził Business Centre Club. Jakie są główne...
Jak obniżyć podatek dochodowy? Legalne cięcie
Do końca roku zostało już bardzo mało czasu. To „ostatni dzwonek” aby obniżyć podatek dochodowy za rok bieżący. Jak to zrobić? Jest na to kilka, legalnych sposobów. Najważniejsze to sprawdzić dokładnie przychody od początku roku. Od ich sumy odejmujesz wszystkie...
OCR dla firm
Dynamiczne zmiany w biznesie, rozwój rynku usług księgowych związane są z szybkim rozwojem technologii informatycznych. Z jednej strony, powszechne jest korzystanie z komputerowych systemów finansowo – księgowych. Z drugiej jednak, wiele czynności trzeba wykonywać w...
Chaos w dokumentacji? E-archiwum – magazyn dla każdej firmy
Wraz z rozwojem firmy, dokumentów stale przybywa. Tworzy się chaos, który w żadnej mierze nie jest twórczy. Praca z każdym dniem jest coraz mniej wydajna, staje się męcząca. Poszukiwania niezbędnej dokumentacji stanowią niepotrzebną strata czasu. Czy w takiej sytuacji...
Biznes mama – własna firma z dzieckiem u boku
Młoda mama to dla wielu pracodawców wizja licznych zwolnień z powodu chorób dzieci czy wcześniejszych wyjść z pracy – problem odbioru dziecka. Nie zawsze są więc chętni do zatrudniania ich. Mamom z kolei po urodzeniu dziecka często towarzyszy dylemat – jak pogodzić...
Długi weekend w każdym tygodniu? Mniej znaczy lepiej
Za nami pierwszy, jesienny trzy dniowy weekend. Za chwilę kolejny. Na taką dłuższą chwilę oddechu czeka większość z nas. Czy czterodniowy tydzień pracy jest korzystny dla przedsiębiorstwa. Jak pokazuje eksperyment przeprowadzony przez japońskiego, technologicznego...
Firma – finanse pod kontrolą
Przychody są jednym z najważniejszy aspektów prowadzenia firmy. Pozwalają na rozwój i dają dużą szansę utrzymania się na wymagającym rynku. Brak płynności finansowej może przekreślić nawet najlepszą wizję. Jak dbać o firmowe finanse? Sprawne zarządzanie firmowymi...
Eko firma. Jak zaoszczędzić i być ekologicznie świadomym przedsiębiorcą?
Ekologia, dobro środowiska, losy naszej planety – to teraz dla wielu jest bardzo ważne. I bardzo dobrze, bo to jest spadek, który zostawimy przyszłym pokoleniom. Warto o środowisko dbać nie tylko na marszach klimatycznych czy w domu. Także w miejscu, w którym spędzamy...
Obowiązki właściciela firmy. Marzenia a realia
Firma to twoje marzenie, które chcesz w końcu spełnić? Na pewno warto. Tylko pamiętaj, że po pokonaniu pierwszych formalności związanych z zakładaniem działalności gospodarczej czeka cię także duża odpowiedzialność w przyszłości. Niedopełnienie obowiązków, jakie...
Wydruk bez wydruku?
40 lat temu brytyjsko-amerykański informatyk Frederick Wilfrid po raz pierwszy opracował wizję "biura bez papieru". Mimo to, obecnie drukarki w dalszym ciągu używane są codziennie. Czy do drukowania zawsze potrzebny jest papier? Okazuje się, że nie. Niepotrzebna jest...
Firma czy etat?
Praca na etacie – wielu o niej marzy, wielu jej nienawidzi. Czasami ta forma zatrudnienia oznacza jednak duże ograniczenia. Co wybrać – własną firmę, pracę dla kogoś a może… połączyć obie formy zarobkowania? Etatowiec – ważne bezpieczeństwo Umowa o pracę, czyli tzw....
Małżonkowie a wspólna firma. Ryzykowny interes?
Rodzina na swoim. Hasło powszechnie znane, ale czy sprawdza się w przypadku prowadzenia wspólnego biznesu? Pogodzenie relacji biznesowych z domowymi może sprawiać sporo trudności. Sprawdzamy na czym się skupić, aby partnerski biznes przynosił jak najwięcej korzyści....
Zatory płatnicze – walka o byt
Co jest jedną z największych przeszkód w skutecznym rozwoju własnego biznesu? Opóźnione płatności – to one powodują zatory płatnicze, które mogą finalnie doprowadzić do upadku firmy. Walka z nimi nie jest prosta. Co robić aby zminimalizować ryzyko ich nawarstwiania i...
STOP pożeraczom czasu
Czy dobry pracownik to taki, który spędza w pracy dużo czasu? Wydajność podwładnych nie rośnie z liczbą godzin spędzonych za biurkiem. Nie jest to korzystne zarówno dla pracodawcy – musi płacić więcej za nadgodziny, jak i dla podwładnych – ryzyko chorób i wypalenia...
Pasjonat bez pasji
Czy mówienie o zawodowym wypaleniu po sezonie urlopowym ma sens? Jak najbardziej. Wakacje z dala od firmy zmniejszają owszem w pewnym stopniu codzienny, zawodowy stres… Czy skutecznie i długofalowo? Jeśli było to tylko przemęczenie to jest szansa, że letni wyjazd...
No office – jak zacząć?
Praca zdalna ma co raz więcej zwolenników. No office kusi głównie pracowników, obecnych i przyszłych. Jednak, aby firma mogła się rozwijać i sprawnie funkcjonować oferując taką formę zatrudnienia musi być też odpowiednio przygotowana. Praca z dala od biura, na plaży,...
„Igrek” – znaczy wyzwanie?
Młodzi na rynku pracy Młodsza część tzw. generacji Y co raz aktywniej wchodzi na rynek pracy. Szacuje się, że do 2025 roku młodzi ludzie będą stanowili aż 75% siły roboczej. Czy można nimi zarządzać tak samo jak „starszymi” pracownikami? Czego oczekują od pracodawcy?...
SUKCES = CIĘŻKA PRACA?
Czy tak jak mówi przysłowie „ciężka praca popłaca”? To jest recepta na sukces? Harówka od świtu do nocy, maksymalne skupienie się na rozwoju firmy, ograniczenie do minimum spraw prywatnych… Czy tak powinno wyglądać życie nowoczesnego przedsiębiorcy? Kilka lat temu...
Faktura VAT online – vademecum przedsiębiorcy
Faktura elektroniczna to zdecydowanie duże ułatwienie dla przedsiębiorców. Korzystając z programów online można szybko i sprawnie przygotować taki dokument i od razu przesłać go do klienta. Co ważne można go dalej także monitorować i w razie konieczności szybo...
EOD – 5 zasad wyboru
Elektroniczny obieg dokumentów to dzisiaj już nie nowość, ale usługa, która na stałe zagościła w biznesie. Czym się kierować przy wyborze tego rozwiązania? Przedstawiamy 5 zasad, które warto mieć na względzie podejmując decyzję. Obieg dokumentów w formie...
Czarny sen
Dane w firmie muszą być bezpieczne Utrata danych to czarny sen wielu przedsiębiorców. Często zdarza się w najmniej oczekiwanym momencie. Co jest tego przyczyną i jak temu zapobiegać? Zgodnie z raportem firmy badawczej Gartner, aż 25% użytkowników komputerów na całym...
Narzędzie nowoczesnego przedsiębiorcy
Wydruk bez wydruku – czyli jak oszczędzić 10% kosztów rocznie? Czy do drukowania zawsze potrzebny jest papier? Okazuje się, że nie. Niepotrzebna jest też tradycyjna drukarka. Nowoczesny przedsiębiorca planujący rozwój i wzrost dochodów firmy nie potrzebuje już tego...
Czas to pieniądz. Wystarczy jedna decyzja
Gdyby istniał sposób, aby zyskać czas i oszczędności nie tracąc na rozwoju biznesu, nie skorzystałbyś? Z dużą dozą prawdopodobieństwa, można powiedzieć, że tak. Czy to tylko mrzonki zmęczonego przedsiębiorcy? Nie do końca – są sposoby, aby realnie wcielić je w życie....
Małe biuro – duży problem? Archiwizacja danych w małych firmach
Małe i średnie firmy mają zazwyczaj duży problem z przechowywaniem dokumentów i umów. Nie dlatego, że nie chcą tego robić. Po prostu wraz z rozwojem biznesu zaczyna brakować miejsca na segregatory z firmową dokumentacją, nie ma też pomysłu na to w jaki sposób i jak je...
E-biznes – zalety i wady prowadzenia firmy w sieci
E-biznes rozwija się niezwykle dynamicznie. Działa w oparciu o sieć internetową, której użytkowników stale przybywa – a to powoduje, że powstaje coraz więcej firm działających niestacjonarnie. Czy jednak biznes elektroniczny to same korzyści? Jakie zagrożenia niesie...
Rok od RODO
Bezpieczeństwo danych w firmach Już wkrótce minie pierwsza rocznica wprowadzenia RODO. Rok temu panował ogromny szum medialny spowodowany wejściem w życie nowych przepisów o bezpieczeństwie danych osobowych. Jak wpłynęły one na przedsiębiorców? Czy nasze dane są...
Majówka – faktury w tle
Jak szybko przesłać dokumenty do księgowości Przed nami długo oczekiwana majówka. Ten weekend będzie naprawdę długi – aż pięć dni! Niektórzy zapewne wydłużą go sobie do tygodnia. Tymczasem zbliża się też koniec miesiąca i konieczność przesłania zestawień faktur do...
Smartfon – centrum zarządzania firmą?
Czy można kierować firmą całkowicie zdalnie, tylko za pomocą smartfona? W 100% raczej nie. Jednak telefon - jako centrum zarządzania - może się znakomicie sprawdzić. Ważne, by posiadał wgraną aplikację, umożliwiającą elektroniczny obieg dokumentów, przesyłanie faktur...
Mniej papieru, czyli ekologia w biznesie
Elektroniczne zarządzanie fakturami nieuchronnie zastąpi papierowy obieg dokumentów, bo jest po prostu wygodniejsze i oszczędniejsze. Co jest też bardzo istotne – ma to bardzo duży wpływ na środowisko. Jeśli więc chcesz efektywnie prowadzić biznes i być eco – musisz...
Wiosenne porządki w dokumentach
Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą lub zajmujące się finansami w firmie doskonale zdają sobie sprawę z konieczności właściwego porządkowania dokumentów. Dotychczas zadanie to wiązało się z obowiązkiem skrupulatnego opisywania i segregowania setek...
Nowe zasady przygotowywania sprawozdań dla spółek. Czy firmy są gotowe na ich nową formę?
Koniec marca to dla biur księgowych gorący okres. Sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego dla spółek w nowej, elektronicznej formie mogło generować zamieszanie. Przedsiębiorcy na dalsze czynności mają trochę więcej czasu. Jednak i ich obowiązują nowe przepisy...
Wewnętrzny i zewnętrzny obieg dokumentów. E-komunikacja w firmie
Firmowa, wewnętrzna i zewnętrzna komunikacja, stwarza często dużo problemów dla przedsiębiorców. Sposobów na rozwiązanie tego typu kłopotów za pomocą narzędzi IT jest wiele. Natomiast niewątpliwie jednym z najprostszych jest wprowadzenie elektronicznego obiegu...
(Po)moc kobiet w biznesie
Przydatne narzędzia w prowadzeniu własnej firmy Zbliża się Dzień Kobiet. Już wkrótce panie będą miały swoje święto. Ale, czy pod względem zawodowym, mają co celebrować? Ścieżka rozwoju zawodowego bywa wyboista. Kariera w korporacji czy może własna działalność? Na co...
Jak podpisywać umowy e-podpisem i archiwizować je elektronicznie?
Papier w firmach jest wszechobecny. Jednak, jak powszechnie wiadomo, jego używanie oznacza same straty. Związane z wydłużonym czasem pracy, finansowe oraz - co jest też niezwykle istotne – ekologiczne. Na szczęście, w dobie automatyzacji i informatyzacji, są na to...
CHMURA KADR
Akta pracownicze na nowych zasadach Od 1 stycznia 2019 roku pracodawcy nie muszą trzymać akt pracowniczych przez 50 lat. Obowiązek jest tylko przez 10 lat. Nowe przepisy nakładają jednak na nich inne obowiązki. Z czym muszą się zmierzyć kadry? Tak jak pisaliśmy z...
TRENDY W BIZNESIE NA ROK 2019. DOMINACJA CHMURY
Sztuczna inteligencja to niewątpliwie najważniejszy trend rozwoju technologicznego na najbliższe lata. Jednak zanim obejmie swoim zasięgiem każdą firmę, także w naszym kraju, przewiduje się, że w nadchodzącym roku najmocniej będzie się rozwijać wirtualna chmura....
ELEKTRONICZNE ARCHIWUM CZYLI… CHMURA PEŁNA FAKTUR I DOKUMENTÓW
Czas na przedświąteczne porządki. Bierzemy się za firmowe faktury. Czas przejrzeć, z którymi będzie można się już niebawem pożegnać a które należy uporządkować, aby w nienaruszonym stanie przetrwały 5 lat. Jak je bezpiecznie przechowywać? Każdy przedsiębiorca nie...
ŚWIĘTY MIKOŁAJ W FIRMIE
Prezenty bożonarodzeniowe dla klientów i pracowników Grudzień w prawie każdej firmie to nie tylko moment na podsumowania bieżącego roku. To także intensywny czas spotkań świątecznych z klientami i wewnętrznych „choinek”. Dobrym zwyczajem są wówczas okazjonalne...
CHMURA TO BEZPIECZNA FAKTURA
Wystawianie faktur, elektroniczne archiwum - jak dostarczać dokumenty do księgowej i nie gubić faktur Mali i średni przedsiębiorcy oraz freelancerzy z jednoosobową działalnością, prowadzenie spraw finansowych zlecają najczęściej zewnętrznym biurom księgowym. Problemem...
MOBILNOŚĆ NA RYNKU PRACY ROŚNIE W SIŁĘ
BIURA ODEJDĄ DO LAMUSA? Praca zdalna, jaką najczęściej wykonują freelancerzy to według ostatnich badań trend na rynku pracy. Takie są oczekiwania pracowników. Pracodawcy mają jednak swoje obawy. Czy słusznie? Czym warto się kierować decydując na krok w mobilność...
KONIEC Z DŁUGIM CZEKANIEM NA FINALIZACJĘ UMOWY. CZAS TO TABLET!
Papier na budowie XXI wieku? Niestety, nadal jest wszechobecny. Umowy podpisywane przez deweloperów mają najczęściej klasyczną, papierową formę. Wiąże się to jednak z długą finalizacją decyzji a co za tym idzie z potencjalnymi stratami finansowymi – pamiętajmy „czas...
WIELOJĘZYCZNOŚĆ – FINANSE GLOBALNIE I LOKALNIE
Globalna wioska to we współczesnym biznesie co raz częściej codzienność. Zagraniczni kontrahenci, ale i współpracownicy w firmie nie zawsze biegle porozumiewają się w języku polskim. Dlatego tak ważne, zwłaszcza w przypadku prowadzenia dokumentacji finansowej, są...
KONIEC ZUS-OWSKIEGO ABSURDU?
Polska jest jednym z niechlubnych rekordzistów jeśli chodzi o czas przechowywania dokumentacji pracowniczej. Obecnie firmy muszą, pod groźbą kary finansowej, trzymać tego rodzaju akta aż przez 50 lat. Jednak już wkrótce, od 1 stycznia 2019 roku, ta sytuacja ma się...
OBSŁUGA FAKTUR, PRZESYŁANIE I UDOSTĘPNIANIE – TRADYCJI MÓWIMY STOP!
Jeśli prowadzisz firmę, niezależnie od jej wielkości i profilu, to zapewne doskonale wiesz jak czasochłonne jest zarządzanie finansami. Tradycyjne podejście do współpracy na linii właściciel firmy – księgowy jest często dużym obciążeniem dla każdej ze stron. Tak być...
W DROGĘ BEZ OC?
Jedziesz na kolejne spotkanie biznesowe i już wiesz, że nie masz przy sobie prawa jazdy? To już nie jest powód do stresu. Dzisiaj wchodzi w życie ważna zmiana przepisów dla każdego kierowcy. Nie trzeba już wozić ze sobą dowodu rejestracyjnego i poświadczenia...
OBSŁUGA UMÓW – JAK JE EKSPRESOWO FINALIZOWAĆ?
Większość handlowców ma świadomość, że szybka finalizacja umowy to podstawa sprzedaży. Udało nam się przekonać kontrahenta do podjęcia współpracy z nami, a problemem staje się… papierologia. Wysłanie umowy, podpisanie jej, odesłanie – ten proces potrafi skutecznie...
Zablokowanie nadawcy
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 w sekcji „Ustawienia>Konto EBI24>Zablokowani nadawcy” ma możliwość wskazania partnerów, od których chce przestać otrzymywać przesyłki. Aby dodać partnera na listę zablokowanych nadawców naciśnij przycisk „Dodaj”...
Tworzenie dokumentu W-Z (Wydanie Na Zewnątrz)
Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 posiadający moduł „Magazyn” ma możliwość tworzenia, podpisywania i wysyłania dokumentów magazynowych – dokumentów WZ. W celu utworzenia dokumentów WZ w zakładce „Dokumenty” kliknij odnośnik „Magazyn”. Po kliknięciu...
Wyszukiwanie dokumentów
Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość zaawansowanego wyszukiwania konkretnych dokumentów za pomocą panelu filtrowania. Panel filtrowania dokumentów znajduję się w sekcji „Dokumentów”, który służy do wyszukiwania dokumentów bieżących oraz...
Wysyłanie dokumentów
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość wysyłania dokumentów do odbiorców. Wysłać każdy dokument można tylko do zdefiniowanych partnerów i tylko raz. W sekcji „Partnerzy” dla kontrahentów, którzy nie mają konta w systemie EBI24 można zdefiniować...
Podpisywanie dokumentów/podpis elektroniczny
Zalogowany w systemie EBI24 użytkownik ma możliwość wyboru rodzaju podpisu widniejącego na dokumencie wysyłanym do kontrahenta. Ustawienie rodzaju podpisu możliwe jest dla generowanych w systemie dokumentów: - Wydania na zewnątrz (WZ), - Rachunków...
Wstawianie rachunku bankowego dla faktur
Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość w sekcji „Ustawienia>Konto EBI24> Konta bankowe” wprowadzenia jednego lub więcej numerów kont bankowych swojej firmy. Zapisane konto bankowe automatycznie będzie pojawiało się w treści wygenerowanej...
Ustawienia podstawowe Systemu EBI24/ Wprowadzenia i zmiana danych użytkownika
Każdy użytkownik systemy EBI24 musi wprowadzic na początku wszystkie dane identyfikacyjne związane z dostępem do konta w sekcji „Ustawienia>Moje dane” oraz ma możliwość uaktualnienia w każdym momecnie . Po wejściu w zakładkę „Moje dane” w sekcji...
Ustawienia dokumentów
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość sprecyzowania ustawień dla poszczególnych typów dokumentów w systemie w celu nadawania im pożądanego wyglądu i treści. W celu wyboru ustawień dokumentów wejdź do sekcji „Ustawienia” a następnie kliknij...
Udostępnianie faktur i dokumentów dla biura ksiegowego i innych podmiotów/ Zarządzanie dostępem/ Nadawanie uprawnień innym osobom
Użytkownik systemu EBI24 ma możliwość nadania dostępu do konta osobom trzecim, takim jak: księgowa, Urząd Skarbowy, pracownik firmy właściciela konta itp. Dostęp o odpowiednich uprawnieniach i czasie ważności, do wybranej części dokumentów nadaje...
Statusy dokumentów
Wszystkie wysyłane dokumenty w systemie EBI24 posiadają swój status. Status dokumentów widoczny jest w kolumnie „Status” w widoku listy dokumentów lub w widoku podglądu dokumentu Status dokumentów Wysłanych Status dokumentów możemy uzyskać zarówno kiedy...
Powiązania dokumentów
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość powiązania dokumentów tak aby istniała łatwość w odnajdowaniu dokumentów powiązanych biznesowo. W celu powiązania dokumentów w sekcji „Dokumenty” zaznacz kwadratowe pole wyboru znajdujące się obok nazwy...
Opisywanie dokumentów
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość opisywania dokumentów przy użyciu dowolnych, wcześniej zdefiniowanych pól dodatkowych. Aby dodać definicje pola dodatkowego wejdź w sekcje „Ustawienia>Dokumenty>Faktura kosztowa(przychodowa)>Pola...
Obsługa pozostałych typów dokumentów
Użytkownik systemu EBI24 ma możliwość wczytania i przechowywania oraz przeglądania w systemie dowolnych typów dokumentów w postaci pliku pdf lub skanu. System EBI24 służy do obsługi elektronicznych dokumentów także w EBI24 nie ma możliwości użycia i...
Katalogowanie dokumentów i nadawanie etykiet
System umożliwia przypisywanie dokumentów do stworzonych katalogów oraz oznaczanie dokumentów dowolnymi etykietami . Zarówno katalogi jak i etykiety tworzone są przez Administratora lub użytkownika biznesowego posiadającego odpowiednie uprawnienie....
Integracja danych z programem księgowym
Zalogowany użytkownik systemu EBI ma możliwość wymiany danych poprzez udostępnienie danych w wybranym programie księgowym partnera/ księgowej. Aby aktywować wymianę danych między systemem EBI24 a wybranym programem księgowym, dodaj ten program jako źródło...
Generowanie potwierdzeń odbioru faktury i dokumentu
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość wygenerowania potwierdzenia obioru wysłanej faktury. W tym celu w sekcji „Dokumenty>Faktury” zaznacz pola wyboru obok wybranych faktur. Następnie naciśnij przycisk „Do Pliku”. W pojawiającym się oknie...
Faktura za zlecenie
Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość wystawienia Faktury Przychodowej do zamówienia otrzymanego od kontrahenta. Aby wystawić fakturę do zamówienia, w sekcji „Dokumenty>Zlecenia” na liście zleceń zaznacz „Otrzymane Zlecenia”, do którego ma...
Export danych faktur do Excela
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość w dowolnym momencie pobrania części lub całości archiwum poprzez zrobienie zrzutu do pliku Excel. Odbywa się to w określnej strukturze katalogowej. Parametrami, po których można katalogować jest czas lub...
Dziennik zdarzeń
System rejestruje każdą wykonaną operację. Zalogowany użytkownik systemu EBI24 przy pomocy szybkiej i przyjaznej wyszukiwarki ma możliwość śledzenia wykonanego zdarzenia rejestrując użytkownika i czas wykonania operacji. Aby wejść w Dziennik Zdarzeń...
Dodawanie użytkowników
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość dodania nowych użytkowników. W tym celu wejdź w sekcje „Konto EBI24>Użytkownicy”. Następnie kliknij przycisk „Dodaj” i wypełnij pole „Email” wpisując adres Email nowego użytkownika. Nowy użytkownik...
Dodawanie partnerów
W sekcji „Partnerzy” znajdują się dane podmiotów zewnętrznych - np. kontrahentów, odbiorców, usługodawców - używane do wymiany dokumentów za pośrednictwem systemu. Dzięki umieszczeniu danych partnera na liście w sekcji „Partnerzy”, masz do nich szybki...
Dodawanie listy produktów/ usług występujących na fakturach
Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość utworzenia listy produktów lub usług w sekcji „Ustawienia>produkty”. Jest to opcja najczęściej stosowana w „Fakturach”, „Zleceniach, bądź „Dokumentach magazynowych” wymienianych z kontrahentami. Produkty...
Dodawanie faktury kosztowej/ Zbieranie dokumentów kosztowych
Dodawanie faktury kosztowej/ Zbieranie dokumentów kosztowych W sekcji „Dokumenty>Koszty” masz możliwość tworzenia lub wczytywania następujących rodzajów dokumentów kosztowych: - Rachunek kosztowy do umowy o dzieło, - Rachunek kosztowy do umowy-zlecenia,...
Archiwum dokumentów
Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość przechowywania i odczytywania dokumentów, które nie są wykorzystywane na bieżąco w sekcji „Archiwum”. Dokumenty do „Archiwum” możesz przenieść z następujących źródeł: - ręczne zapisanie dokumentu z pliku, - integracje...
Wystawianie Rachunków do Umowy/ Przychody / Wprowadzanie Partnerów
Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość tworzenia, przechowywania i wysyłania do kontrahentów różnych rodzajów dokumentów przychodowych. Zalogowany użytkownik oprócz faktur przychodowych ma możliwość tworzenia lub wczytywania następujących...
Wystawianie i Wysyłanie faktury / Przychody Wprowadzanie Partnerów
Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość tworzenia, przechowywania i wysyłania do kontrahentów różnych rodzajów dokumentów przychodowych. Zalogowany użytkownik ma możliwość tworzenia lub wczytywania następujących rodzajów dokumentów...
WIRTUALNY SEKRETARIAT – SPRAWNE ZARZĄDZANIE DOKUMENTAMI
Ile razy traciłeś czas i nerwy na znalezienie niezbędnego dokumentu firmowego czy faktury? A co z umowami, które dotarły do odbiorcy po terminie? Nawet w przypadku małych firm takie opóźnienia mają wpływ na jej wyniki finansowe. Ilość kopiowanych i drukowanych...
Przyjmowanie dokumentów (obsługa przesyłek) / sekcja Obsługa Dokumentów
Aby otrzymać przesyłkę Twój partner może wysłać je ze swojego konta w EBI24 lub jeżeli nie posiada konta w EBI może wysłać na Twój specjalny adres TwójNIP@ebi24.pl (TwójNIP zastąp Twoim unikalnym numerem NIP który podałeś przy zakładaniu konta w systemie EBI24)....
STARTUP – POMYSŁ NA BIZNES. POLE MINOWE Z SUKCESEM W TLE
Genialny pomysł na start, świetlana wizja rozwoju firmy i… porażka. Tak, niestety, kończy wiele startupów. Co zrobić aby nie wpaść do biznesowego niebytu? Warto na początek mieć dużą świadomość na czym polega startup, jakie zagrożenia niesie jego rozwój i czego się...
E-FAKTURA, CZYLI JAK ŁATWO I BEZPIECZNIE PROWADZIĆ FINANSE FIRMY
Obrót fakturami, wystawianymi w klasycznej, papierowej formie powoli odchodzi do lamusa. Zarządzanie nimi jest po prostu czasochłonne, skomplikowane i – co ważne – co raz mniej bezpieczne. Co zrobić aby ułatwić życie sobie i partnerom biznesowym? Najlepiej działać...
CZY PROWADZENIE GOSPODARSTWA ROLNEGO MOŻE BYĆ ŁATWIEJSZE?
Rolnik nie ryczałtowy jest zobowiązany do każdorazowego wystawiania faktury VAT przy sprzedaży oraz wykonywaniu usług. Deklarację VAT składa się teraz do Urzędu Skarbowego już tylko elektronicznie. Poza tym vatowcy muszą co miesiąc, również przez internet, składać...
ZAŁÓŻ SAMODZIELNIE DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ. TO TAKIE PROSTE!
Zakładasz własną firmę w formie jednoosobowej działalności gospodarczej? Sprawdź, jak krok po kroku wypełnić wszystkie formalności. Możesz zrobić to sam, bez pomocy biura rachunkowego. Zgłoszenia są bezpłatne i przebiegają naprawdę sprawnie. Wielu poczatkujących...
SPLIT PAYMENT, MECHANIZM PODZIELONEJ PŁATNOŚCI VAT. UDERZY W PŁYNNOŚĆ FINANSOWĄ PRZEDSIĘBIORSTW?
1 lipca wszedł w życie tzw. split payment, czyli metoda podzielonej płatności VAT. Bank automatycznie oddziela tu kwotę podatku od towarów i usług na odrębny rachunek VAT. Ministerstwo Finansów wiąże z tym spore nadzieje. Nowe prawo ma bowiem "załatać" lukę w VAT i...
KSIĘGOWA, PRAWNIK RAZEM Z RACHUNKIEM – CZY BANK POMOŻE CI W PROWADZENIU BIZNESU?
Pomoc księgowej i prawnika w ramach prowadzenia rachunku firmowego? Co raz więcej banków oferuje kompleksową obsługę, wspomagającą prowadzenie biznesu. To znana praktyka, stosowana, by wzmocnić lojalność przedsiębiorcy wobec jego kredytodawcy. Podpowiadamy jak...
SOCIAL MEDIA DLA FIRM
Facebook, instagram, twitter, LinkedIn – popularnie „social media”. Czy w obecnych czasach korzystanie z tych narzędzi jest niezbędne w prowadzeniu firmy? Jakie korzyści płyną z prowadzenia firmowego konta na tych kanałach? Według badania Wave (źródło...
JAK RODO CHRONI DZIECI I MŁODZIEŻ?
Przetwarzanie danych w przypadku osób niepełnoletnich to nie tylko kwestia zarządzania informacją. To przede wszystkim ich bezpieczeństwo.
RODO A KODEKS PRACY. POZNAJ PODSTAWOWE OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCY
RODO wprowadziło istotne zmiany w prawie pracy. Na jakich zasadach powinno przebiegać przetwarzanie danych osobowych w przypadku umowy o pracę, umowy zlecenia oraz umowy o dzieł
STRACH PRZED EPRIVACY NIEPOTRZEBNY. ROZPORZĄDZENIE NIE WESZŁO W ŻYCIE RAZEM Z RODO
Projekt rozporządzenia UE dotyczący prywatności i łączności elektronicznej ciążył przedsiębiorcom niemalże tak, jak RODO. Prace nad ePrivacy jeszcze trwają.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH W SYSTEMIE EBI24 – PROSTY SPOSÓB NA WDROŻENIE RODO
Z związku z RODO warto skorzystać ze sprawdzonych systemów, takich jak EBI24 – system elektronicznego zarządzania dokumentami. EBI24 to najprostszy sposób na szybkie i bezpieczne wdrożenie RODO.
Trzymasz dane klientów w wersji papierowej? Zabezpiecz je z EBI24!
System elektronicznego obiegu faktur i dokumentów EBI24 znacznie ułatwia wdrożenie RODO.
DLACZEGO WARTO ZAŁOŻYĆ PROFIL FIRMY NA FACEBOOKU
Każdego roku wyniki finansowe Facebooka wskazują na wzrost liczby użytkowników i przychodów z reklam. W raporcie przedstawionym przez Marka Zuckerberga za rok 2017 wzrost przychodów wyniósł, aż 47 procent w porównaniu do roku 2016 i wygenerował poziom 40,65 mld...
KONSTYTUCJA DLA BIZNESU. CZY RZECZNIK POMOŻE PRZEDSIĘBIORCOM?
Nowa instytucja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców to jeden z elementów rządowej konstytucji dla biznesu.
PYTANIA, KTÓRE WARTO SOBIE ZADAĆ PRZED WYBOREM PROGRAMU DO KSIĘGOWOŚCI
Księgowość w firmie jest jednym z tych procesów, który łatwo i bezpiecznie można zautomatyzować.
IBM STWORZYŁ NAJMNIEJSZY KOMPUTER NA ŚWIECIE
Zaprezentowany przez IBM na konferencji technologicznej Think 2018 mikrokomputer o wymiarach 1x1mm udowadnia, że dawne fantazje stały się faktem.
VOICEPIN – POŻEGNAMY HASŁA I KODY DOSTĘPU?
Na biometrii głosowej, czyli rozpoznawaniu unikatowych cech głosu danej osoby oparto technologię VoicePIN. Opracowany w Krakowie system pozwala na zidentyfikowanie rozmówcy, bez dodatkowych formalności.
TERMINAL PŁATNICZY – JAK ODZYSKAĆ MARŻĘ?
Każdy człowiek w naturalny sposób szybko przyzwyczaja się do narzędzi, które podnoszą komfort życia. I dokładnie tak jest z terminalami obsługi płatności kartami. Klienci korzystają z nich już nie tylko w supermarketach, ale też płacąc za warzywa na osiedlowym...
BITCOIN – CZY WARTO SIĘ PRZEJMOWAĆ OSTATNIĄ KOREKTĄ?
Odpowiedź brzmi: tak. Warto się przejmować, jeśli włożyłeś pieniądze firmowe w bitcoiny, jeśli płacisz pracownikom w bitcoinach, lub jeśli pozyskałeś finansowanie dla swojej firmy w bitcoinach. W przeciwnych wypadkach, możesz spać spokojnie. Dla takich inwestorów i...
JPK_VAT – JAK WYWIĄZAĆ SIĘ Z NOWEGO OBOWIĄZKU?
26 lutego minął termin przesyłania pierwszego, obowiązkowego dla mikroprzedsiębiorców pliku JPK_VAT. Jeśli znalazłeś się wśród 1,6 mln właścicieli firm, którzy złożyli JPK za styczeń, ale wywiązanie się z tego obowiązku było dla Ciebie kłopotliwe, poniższy wpis pomoże...
5 PRZYKŁADÓW JAK BIZNES ZMIENIA SIĘ DZIĘKI TECHNOLOGII ROZPROSZONYCH REJESTRÓW
Co łączy aplikację Arcade City, stanowiącą swoistą alternatywę dla Ubera, z umożliwiającą zawieranie transakcji kupna-sprzedaży bez pośredników i instytucji społecznością Open Bazaar i z systemem do głosowania FollowMyVote? Wykorzystanie blockchain! Jak widać nie bez...
MANIFEST SMART FIRMY: MYŚLENIE POPRZEZ 6P
Zasady robienia dobrego marketingu zostały kiedyś zebrane w postaci zestawu 4P: product, price, place, promotion. Dzięki nim tysiące firm przyniosły pieniądze i satysfakcję swoim właścicielom, menedżerom, pracownikom, akcjonariuszom. Jako technologiczny odpowiednik 4P...
BLOCKCHAIN – CO TO JEST I W CZYM TKWI JEGO SIŁA
Nawet jeśli do tej pory pojęcie Blockchain i Bitcoin nie obiło Ci się o uszy, to czas to zmienić. O ile przyszłość kryptowalut stoi pod znakiem zapytania, o tyle technologia rozproszonych rejestrów powoli udowadnia swój potencjał i jeśli wierzyć niektórym ekspertom –...
RODO – PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DLA GROMADZĄCYCH DANE
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który sprzedaje produkty lub usługi, albo w ramach swoich zawodowych obowiązków zajmujesz się gromadzeniem i przetwarzaniem danych, to temat RODO, czyli unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, na pewno nie jest Ci obcy. Może...
PODPIS ZŁOŻONY NA EKRANIE TABLETU – ZA I PRZECIW
Nie jest odkrywczym stwierdzenie, że postęp technologiczny następuje znacznie szybciej niż zmiany w prawie, które nierzadko nie dotrzymują kroku rozwojowi technologicznemu. Jedną z nowinek technologicznych, której zastosowanie ma wpływ na obrót gospodarczy jest...
CO BOLI PRZEDSIĘBIORCĘ, GDY POJAWIA SIĘ KONKURENCYJNA FIRMA?
Prowadzisz lubiany przez mieszkańców osiedla sklep spożywczy, gdy nagle w Twoim najbliższym sąsiedztwie powstaje nowoczesny supermarket. Wynajmujesz mały lokal, w którym prowadzisz salon kosmetyczny, a kilka budynków dalej otwiera się sieciowe SPA z usługami z zakresu...
ZNACZNIK CZASU W DOKUMENTACH ELEKTRONICZNYCH – KOMU TO POTRZEBNE?
Niezbędne jest wiarygodne potwierdzenie, że nasz egzemplarz dokumentu istniał w konkretnym momencie i pewność, że od tej pory nie dokonano w nim żadnych zmian. Czym zatem jest znacznik czasu i do czego służy?
KONSTYTUCJA BIZNESU – JAKIE ZMIANY I UDOGODNIENIA CZEKAJĄ NA PRZEDSIĘBIORCÓW?
W 2017 Rada Ministrów przyjęła pakiet 5 ustaw nazywanych „Konstytucją Biznesu”. Mają one przynieść pozytywne zmiany w funkcjonowaniu przedsiębiorców i poprawić jakość relacji między biznesem a państwem.
PIECZĘĆ ELEKTRONICZNA – ROZWIĄZANIE NIEIDEALNE…
Pieczęć elektroniczna to kolejne z cyfrowych rozwiązań usprawniających komunikację w biznesie i administracji publicznej. W założeniu ma stanowić dla osób prawnych odpowiednik podpisu elektronicznego dla osób fizycznych. Diabeł jednak tkwi w szczegółach – warto je...
KSIĘGOWOŚĆ ELEKTRONICZNA, A TRADYCYJNA – JAK WYBRAĆ IDEALNĄ USŁUGĘ DLA SIEBIE?
Rozwój systemów elektronicznych i wymogi jakie stawia przed nami ustawodawca w postaci plików JPK zobowiązują wszystkich przedsiębiorców do wystawiania dokumentów sprzedaży w specjalnie przeznaczonych do tego celu programach. Czy zatem czasy tradycyjnej księgowości...
KWALIFIKOWANY PODPIS ELEKTRONICZNY – POTWIERDZENIE TOŻSAMOŚCI W DOBIE CYFRYZACJI
Załatwianie spraw biznesowych, w tym urzędowych drogą online nikogo już nie zaskakuje. Jednak aby było to możliwe, potrzebne są nam narzędzia służące do identyfikacji tożsamości stron dokonujących wymiany dokumentów elektronicznych. Jednym z nich jest kwalifikowany...
ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTEM – 9 KORZYŚCI Z WDROŻENIA CRM
Powodzenie i pozycja przedsiębiorstwa na rynku zależy od klienta. To jego wybory zakupowe decydują o naszym być albo nie być. Tym samym znajomość jego potrzeb i oczekiwań staje się kluczowa dla każdej firmy. Dzięki prawidłowo wdrożonemu systemowi CRM (Customer...
OŚWIADCZENIE WOLI SKŁADANE W FORMIE ELEKTRONICZNEJ
Negocjowanie i zawieranie umów w drodze korespondencji e-mailowej, a nawet sms’owej zdobywa coraz większą popularność. Nikogo nie trzeba już chyba przekonywać do wygody i praktyczności takiego sposobu prowadzenia pertraktacji biznesowych. Warto jednak wiedzieć jaka...
OPEN CLOUD FOUNDATION – REGULACJA RYNKU CLOUD
Grupa firm i instytucji działających na rynku cloud ogłosiła start nowej inicjatywy, której celem jest wyznaczenie standardów dla działań w modelu chmurowym ([simple_tooltip content='Cloud Computing (chmura obliczeniowa)- to model przetwarzania danych, w którym...
ROZWÓJ INTELIGENTNYCH ROZWIĄZAŃ CONNECTED – INTERNET RZECZY W PRAKTYCE
Globalny system spiętych w sieć komputerów, ale również czujników, maszyn i innych urządzeń, komunikujących się przez Internet, powoli oplata nasz świat. Według szacunków w 2024 r. liczba połączeń między maszynami osiągnie 28 mld, a do 2020 r. aż 50-60 mld podmiotów...
RODO – PRZYGOTUJMY SIĘ DO ZMIAN
25 maja 2018 wejdzie w życie nowe Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Wynikające z niego obowiązki będą miały ogromny wpływ na to, w jaki sposób będą procesowane i przetwarzane dane...
INTERNET OF THINGS (IoT) – NOWY POZIOM CYFROWEJ TRANSFORMACJI
Według szacunków McKinsey Global Institute minimalna wartość rynku IoT na świecie w 2025 r. wyniesie ok. 4 bln. dolarów. Analitycy Internet Rzeczy postrzegają jako jeden z najważniejszych obecnie trendów technologicznych, który nadaje kształt cyfrowej transformacji...
CLOUD COMPUTING – O CO CHODZI Z TĄ CHMURĄ?
Definicji „cloud computing” jest wiele, jednak wszystkie one sprowadzają się do jednego – udostępnienia mocy obliczeniowej i niezbędnych usług teleinformatycznych na życzenie klienta, przy założeniu, że użytkownik ma możliwość skalowania usługi, konfigurowania w...
ODRĘCZNY PODPIS W ELEKTRONICZNYM DOKUMENCIE, Z EBI24 WSZYSTKO STAJE SIĘ MOŻLIWE
Agencja hostess, zespół animatorów, impresariat artystyczny – jest wiele firm, w których umowy to jedne z najważniejszych i najczęściej stosowanych dokumentów. Bez nich żadne zlecenie lub dzieło nie mogłoby być zrealizowane, a ich brak w systemie, w przypadku...
FAKTURY – JAKIE ELEMENTY SĄ OBLIGATORYJNE, A O JAKICH MOŻEMY JUŻ ZAPOMNIEĆ?
Czy kopia może być oryginałem? Na pewno nie w świecie mody – żadna fashionistka nie zamieni kultowej torebki Chanel 2.55, na jej wierną kopie… Jednak gdy mamy do czynienia z fakturami, sprawa nie jest tak oczywista. Jesteśmy ciągle przyzwyczajeni do faktur drukowanych...
DEKRETACJA DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH
W myśl przepisów ustawy o rachunkowości, dekretacja to wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych, poświadczone podpisem osoby odpowiedzialnej za te wskazania. Jak jednak dekretować e-fakturę? Na szczęście ustawa o rachunkowości dopuszcza...
JEDNOLITY PLIK KONTROLNY – CO WARTO NA TEN TEMAT WIEDZIEĆ?
Od 1 lipca 2018 r każdy przedsiębiorca, który prowadzi księgi podatkowe wykorzystując do tego celu program komputerowy, będzie ustawowo zobowiązany do przekazywania danych finansowych swojej firmy w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego. Czym zatem jest Jednolity Plik...
AUTOMATYCZNA WYMIANA INFORMACJI PODATKOWYCH
W maju 2017 roku weszły w życie w Polsce przepisy o automatycznej wymianie informacji podatkowej. Normują one zasady dotyczące wymiany informacji finansowych pomiędzy administracjami podatkowymi oraz ustalają reguły kontroli ich wykonania. Wprowadzenie przepisów ma na...
ZMIANY, KTÓRE WSTRZĄSNĄ RYNKIEM PŁATNOŚCI ELEKTRONICZNYCH
Na początku 2018 roku wejdzie w życie nowa dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady regulująca rynek płatności w państwach członkowskich UE, w tym również w Polsce. Jej implementacja wymusi na dotychczasowych uczestnikach tego rynku istotne zmiany, a jednocześnie...
CZY DRUKOWANIE FAKTUR JEST JESZCZE POTRZEBNE?
Świat biznesu wciąż się zmienia, a dynamika jego rozwoju jest ogromna. Na rynku pojawiają się kolejne, innowacyjne narzędzia, które pozwalają ograniczyć lub wyeliminować niepotrzebne procesy. Czy jednym z takich zbędnych elementów jest również drukowanie i...
PRZEJMUJEMY KONTROLĘ NAD FAKTURAMI Z EBI24
Przedsiębiorcy otrzymują faktury w formie drukowanej lub elektronicznej i często mają problem ze sprawnym zarządzaniem ze względu na ich różnorodność. Wychodząc naprzeciw nowym potrzebom stworzono system EBI24, który służy zarówno do wymiany dokumentów w komunikacji...
NIE DRUKUJ FAKTUR, A ZAOSZCZĘDZISZ!
Zgodnie z postanowieniami polityków Unii Europejskiej, faktura elektroniczna powinna stać się główną formą fakturowania do 2020 roku. I dobrze! Taki system jest nie tylko o wiele bardziej praktyczny i ekologiczny od tradycyjnego – wdrażając go, będziemy mogli również...
SYSTEM SZYTY NA TWOJĄ MIARĘ – ELASTYCZNOŚĆ EBI24
W wielu sektorach dóbr i usług konsumpcyjnych kluczem do sukcesu jest unikatowość oferty i możliwość jej personalizacji. Nie inaczej rzecz się na z systemem EBI24, którego konstrukcja umożliwia modyfikację lub dobudowę wielu nowych elementów, celem dopasowania...
NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY, JAK GO MALUJĄ
Obawiamy się tego czego nie znamy. Nie inaczej rzecz się ma z nowymi rozwiązaniami w obszarze księgowości elektronicznej. Pomimo niewątpliwych zalet systemów do wymiany dokumentów i elektronicznej ich archiwizacji, wdrażanie tych rozwiązań w małych oraz średnich...
E-PARAGONY I ICH CYFROWA ARCHIWIZACJA – ZMIANY, NA KTÓRE TRZEBA SIĘ PRZYGOTOWAĆ
1 stycznia 2018 roku wejdą w życie nowe rozporządzenia dotyczące kas rejestrujących obrót w sklepach i punktach usługowych, wprowadzenia e-paragonów i zasad archiwizacji dokumentów fiskalnych. Zmiany te wpłyną bezpośrednio na przedsiębiorstwa handlowe – już teraz...