BLOG O TECHNOLOGIACH CYFROWYCH WSPIERAJĄCYCH PROWADZENIE FIRMY

<h3><span>Artykuły</span></h3>

E-archiwum – zdalne bezpieczeństwo

Dokumenty czasem giną. Nie zawsze przez celowe działania. Zdarza się, że przez nieuwagę czy wypadki losowe. Często jest też tak, że w firmie nie ma jednej osoby, przypisanej do opieki nad archiwum. A gdy nawet jest, to w momencie jej nieobecności (choroby, urlopu czy...

czytaj dalej
Smartfon jak walizka? Tak było, a jak jest…

Smartfon jak walizka? Tak było, a jak jest…

Protoplasta smartfona powstał 65 lat temu. Był duży, bardzo ciężki i drogi. Oczywiście nie miał też możliwości, jakie oferują współczesne smartfony. Czym dla nas jest dzisiejsza „komórka”? 40 kg – tyle ważył pierwszy telefon komórkowy. Miał wymiary średniej walizki i...

czytaj dalej
Nie chcemy wydawać

Nie chcemy wydawać

Polacy obawiają się kolejnej fali pandemii. Deklarują, że ich wydatki w trzecim kwartale roku będą niższe. Czy i jak obniżyć też koszty prowadzenia biznesu? Nachodzi czas oszczędności. Jak wynika z badania "Nastroje konsumenckie Polaków 2021" cyklicznie realizowanego...

czytaj dalej
Księgowi – przed wyzwaniem

Księgowi – przed wyzwaniem

Nowe technologie i programy do zdalnej i automatycznej pracy - z tego musieli korzystać księgowi i biura rachunkowej podczas pandemii covid. Czy ten proces będzie się nadal rozwijał? Wiele wskazuje, że tak, a nawet zostanie przyśpieszony. Przed pracownikami tej branży...

czytaj dalej
Nowoczesne zarządzanie kosztami

Nowoczesne zarządzanie kosztami

Zarządzanie finansami w firmie to zadanie wymagające świadomego planowania i ciągłej kontroli. Aby móc skutecznie planować przychody, monitorować koszty i dbać o dyscyplinę finansową potrzebna jest dobra organizacja pracy. Dzięki korzystaniu z nowoczesnych narzędzi...

czytaj dalej
Ekologia priorytetem?

Ekologia priorytetem?

Kwestie związane ze stanem środowiska i jego ochroną coraz częściej przenikają do świata pracy, a nawet mogą wpływać na decyzje zawodowe. 4 na 10 Polaków jest bardziej zdeterminowanych do rekrutacji, jeśli firma do której aplikują prowadzi działania proekologiczne –...

czytaj dalej
Smartfon. Niezbędnik w domu i pracy

Smartfon. Niezbędnik w domu i pracy

Z czego najczęściej korzystamy w celach zawodowych? Nie są to już laptopy. Zdecydowanym zwycięzcą według portalu Pracuj.pl są… smartfony. Na jakie jeszcze rozwiązania stawiamy? Ponad ¾ Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta ze smartfona w celach zawodowych. To...

czytaj dalej
Hydraulik freelancerem…?

Hydraulik freelancerem…?

Kim jest freelancer? Z pozoru odpowiedź jest oczywista – osoba wykonująca wolny, kreatywny zawód. Tak powszechnie rozumiemy tą formę zarobkowanie. Ale czy tylko? Pierwszy raz określenia freelancer użył Walter Scott (1771–1832) w swoim Ivanhoe. Posłużyło mu ono do...

czytaj dalej
Eko plusy w biznesie

Eko plusy w biznesie

Ekologiczna firma. Niewątpliwa korzyść dla środowiska. Jednak czy także dla budżetu? Okazuje się, że tak. Ekologiczne prowadzenie biznesu daje oszczędności. Gdzie można zyskać dodatkowe pieniądze? Ekologiczne drukowanie Zużycie papieru i drukowanie to źródła...

czytaj dalej
Efekt domina. Rozmawiajmy o pieniądzach

Efekt domina. Rozmawiajmy o pieniądzach

Około 35 proc. małych i średnich firm zmaga się obecnie z opóźniającymi płatności kontrahentami.  Problem Jest nieco lepiej - z podobnymi trudnościami mierzyło się 39% MŚP w I kwartale br. i niemal 46% w ostatnich miesiącach zeszłego roku. Co jest ważne, aby nie...

czytaj dalej
Wracamy do biur – czy na pewno?

Wracamy do biur – czy na pewno?

Szczepienia przeciwko covid-19 nabrały rozpędu. Dlatego coraz bardziej realny wydaje się być powrót do pracy w biurze. Czy chcemy rezygnacji z home office? Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zapytała pracowników, czy chcieliby wrócić do biura. Pracodawcy muszą...

czytaj dalej
Pokolenie lockdown zmieni biznes

Pokolenie lockdown zmieni biznes

Mimo że pandemia trwa lekko ponad rok, to już dzisiaj większość specjalistów twierdzi, że na stałe zmieni ona nasz świat. Inne postrzeganie świata, szczególnie przez młode pokolenia wchodzące na ścieżkę rozwoju zawodowego - tzw.  „pokolenie lockdown” lub „pokolenie...

czytaj dalej
Tęsknimy za biurem?

Tęsknimy za biurem?

Już 6 na 10 pracowników aktualnie wykonuje swoje obowiązki całkowicie zdalnie. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Na pytanie, jaki jest optymalny model wykonywania pracy, większość odpowiada, że mieszany – wynika z badania Grafton Recruitment oraz CBRE. Co nam...

czytaj dalej
Sprawozdania finansowe – zmiany?

Sprawozdania finansowe – zmiany?

Marzec to gorący okres dla biur rachunkowych. Do końca miesiąca musi być sporządzone roczne sprawozdanie dla spółek. Czy w tym roku zmienią się zasady jego sporządzania? Dotychczasowe terminy dotyczące przekazywania sprawozdania finansowego były nieubłagane. Dokument...

czytaj dalej
Pandemiczna superwoman?

Pandemiczna superwoman?

Pandemia zmieniła życie zawodowe kobiet. Z badań wynika, że kobiety, które pracują zdalnie oraz te z wyższym wykształceniem są zdecydowanie częściej zadowolone z obecnych warunków pracy. Reszta wiele by dała, aby wrócić do tego, co było. Gdzie panie odnalazły...

czytaj dalej
E-office opcja na stałe?

E-office opcja na stałe?

Wybuch pandemii i przeniesienie znacznej części funkcjonowania firm do strefy wirtualnej, spowodowały nasilenie korzystania z nowoczesnych technologii i szukanie rozwiązań do utrzymania działalności firm w nowych warunkach. W ciągu roku praca biurowa przeszła...

czytaj dalej
Skutki pandemii – boimy się niezależności

Skutki pandemii – boimy się niezależności

Trwający już prawie rok – z przerwami – lockdown wystraszył tych, co zamierzali przejść na własną działalność gospodarczą. Coraz więcej Polaków wybiera pewny etat niż niepewność związaną z prowadzeniem biznesu. Mniej niż 17 proc. myśli o założeniu własnej działalności...

czytaj dalej
Home office – radź sobie sam?

Home office – radź sobie sam?

Trwająca już od prawie roku pandemia spowodowała w wielu firmach konieczność zmiany sposobu pracy. Wielu pracowników stale pracuje zdalnie. Co to oznaczało? Konieczność przystosowania prywatnych mieszkań w domowe biura. A to wiązało się z  dodatkowymi koszty. Czy...

czytaj dalej
Chmura napędzana przez covid-19

Chmura napędzana przez covid-19

Covid-19 pognał firmy ku chmurze szybciej, niż wcześniej jakikolwiek inny czynnik. I wszystko wskazuje, że będzie je nadal popędzał w tym kierunku. Co takiego ma chmura, że jest teraz tak pożądana w biznesie? Z opublikowanego w lipcu ub.r. przez Deloitte i ICAN...

czytaj dalej
Recepta na kryzys – krócej znaczy więcej?

Recepta na kryzys – krócej znaczy więcej?

Polski rząd oferuje – z różnym skutkiem - firmom dofinansowanie zatrudnienia. Niektóre kraje europejskie wpadły jednak na inny pomysł walki z rosnącą w trakcie pandemii falą bezrobocia. Rząd w Madrycie rozważa ostatnio skrócenie tygodnia pracy do czterech dni. Z...

czytaj dalej
Firmowa gwiazdka w czasie pandemii

Firmowa gwiazdka w czasie pandemii

Tegoroczna firmowa gwiazdka to nie lada wyzwanie dla przedsiębiorców. Możemy zapomnieć o tradycyjnym biznesowym „śledziku”. Kwestia prezentów dla pracowników i kontrahentów to też nie lada wyzwanie. Pandemiczne budżety są mocno nadwyrężone. Jaki więc wybrać upominek,...

czytaj dalej
Biznes po pandemii

Biznes po pandemii

Co z nami zostanie? Do szczepień przeciwko covid-19 jest coraz bliżej. Zwiększa się więc szansa, że w końcu wyjdziemy z zapaści wywołanej koronawirusem. Pandemia to znacznym stopniu dotknęła gospodarkę światową. Co jednak było i jest w pewnym stopniu ratunkiem dla...

czytaj dalej
Bezpiecznie jak w banku

Bezpiecznie jak w banku

Pierwsza fala pandemii covid-19 zmusiła wiele przedsiębiorstw do wprowadzenia formy pracy zdalnej. Trwająca obecnie druga fala zakażeń umocniła ten trend. Prawie 30% przedsiębiorstw spodziewa się, że także po ustaniu pandemii ponad połowa ich pracowników będzie...

czytaj dalej
Nowy biznes w czasach covid-19. Szaleństwo?

Nowy biznes w czasach covid-19. Szaleństwo?

Wiosną firmy masowo zawieszały działalność. Możliwe, że jesienią ta sytuacja się powtórzy. Otwieranie nowego biznesu w czasach drugiej fali pandemii teoretycznie zakrawa na szaleństwo. Czy jednak zawsze? Są branże, które nie tylko nie straciły, ale wręcz zyskały na...

czytaj dalej
OCR – niezbędnik dla księgowych

OCR – niezbędnik dla księgowych

Wprowadzanie faktur do systemów handlowych i księgowych to zazwyczaj czasochłonny, mozolny i nie pozbawiony ryzyka popełnienia błędu proces. Każda cyfra, litera czy przecinek odgrywają w tej kwestii kluczowe znaczenie. Jednym z dostępnych rozwiązań tego problemu jest...

czytaj dalej
Pokolenie lockdown – na ratunek

Pokolenie lockdown – na ratunek

Pandemia COVID-19 sprawia, że na rynku pracy najbardziej poszkodowane są młode osoby, dopiero na ten rynek wchodzące. Na świecie już 1 na 6 osób poniżej 25 roku życia straciła pracę na skutek kryzysu wywołanego sytuacją ostatnich miesięcy. Dotyczy to także Polski,...

czytaj dalej
Cyfryzacja uratowała biznes?

Cyfryzacja uratowała biznes?

Najczęściej analizowany temat wśród przedsiębiorców? W tym roku niewątpliwie wpływ pandemii covid-19 na rynkową rzeczywistość teraz, jak i po zwalczeniu zagrożenia. W czym można upatrywać ratunku oraz szansy na rozwój? Umiarkowany optymizm - tak chyba można nazwać...

czytaj dalej
Zdalnie na dłużej? Przed 2 falą covid-19

Zdalnie na dłużej? Przed 2 falą covid-19

Napływają alarmujące dane o wzmożonej aktywności koronawirusa. Przed nami najprawdopodobniej też jesienna, druga fala zachorowań na covid-19. Czy wyciągnęliśmy wnioski z wiosennych obostrzeń? Jak się przygotować do ich ewentualnego powrotu? Ostatnie, wiosenne...

czytaj dalej
Polki w czasie pandemii – więcej za mniej

Polki w czasie pandemii – więcej za mniej

Koronawirus odcisnął wyraźne piętno na pracy i sytuacji zawodowej Polek. Panie poświęcają więcej czasu na pracę, łącząc obowiązki domowe z zawodowymi. Wobec groźby utraty stałego źródła dochodów godzą się także na obniżenie zarobków, pracę poza wymiarem godzin i...

czytaj dalej
Biuro rachunkowe. Szybciej i bez korekty

Biuro rachunkowe. Szybciej i bez korekty

Praca zdalna – home office ma to do siebie, że m.in. możemy swobodniej dysponować czasem. A może da się wygospodarować jeszcze trochę więcej wolnego czasu? Nie namawiamy oczywiście do odkładania obowiązków na później. Raczej szukamy odpowiedzi co zrobić, aby pracę...

czytaj dalej
Domowe biuro kontra open space

Domowe biuro kontra open space

Czy lśniące w słońcu biurowce będą jeszcze charakterystycznym elementem wielu miast? Świat po pierwszym ataku pandemii covid-19 zmienił się w znacznym stopniu. Mimo prawie całkowitego odmrożenia gospodarki, mało firm zdecydowało się na powrót do klasycznej formy pracy...

czytaj dalej
TOP 6: firmowe bezpieczeństwo w sieci

TOP 6: firmowe bezpieczeństwo w sieci

Praca zdalna, przy komputerze to nadal dla wielu codzienność. Zapewne w mniejszej skali, ale pozostanie już z nami na dłużej. Dlatego tak ważne jest bezpieczeństwo danych. Na co należy zwrócić uwagę? Przedstawiamy Wam nasz TOP 6 podstawowych zasad bezpiecznych działań...

czytaj dalej
Zdalnie na stałe?

Zdalnie na stałe?

Wiele wskazuje, że na chwilę obecną epidemia COVID-19 zaczyna wchodzić w stan wygaszania. Jej skutki będą jednak długo odczuwalne. Natura tego zagrożenia, z którym przyszło nam się zmierzyć pierwszy raz, popchnęła zarządzających biznesem na nieznane wody. Wyzwanie,...

czytaj dalej
Sekretariat – zdalnie na dłużej

Sekretariat – zdalnie na dłużej

Pracujemy głównie zdalnie. Wirtualne biurka, wirtualne spotkania to już norma. Pamiętacie kto jeszcze dwa miesiące temu czuwał na organizacją pracy biura? Sekretariat. Teraz jednak i ten dział musiał przenieść się w sieć. Jak wygląda praca wirtualnego sekretariatu?...

czytaj dalej
Finanse firmy w czasach koronawirusa

Finanse firmy w czasach koronawirusa

Panująca pandemia koronawirusa niewątpliwie mocno utrudnia codzienne funkcjonowanie - nie tylko w zakresie prywatnego życia ale także, a może nawet w większym stopniu, zawodowego. Brak możliwości bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami czy firmowymi partnerami...

czytaj dalej
Koronawirus a praca zdalna

Koronawirus a praca zdalna

Koronawirus rozprzestrzenia się po świecie w zastraszającym tempie. Czy dotrze i do nas? Z pewnością. Kwestia nie „czy” a „kiedy”. Jest duże prawdopodobieństwo, że w takiej sytuacji część z nas będzie musiała pracować zdalnie. Ma to swoje plusy. Jednak i potencjalne...

czytaj dalej
Bez grama papieru

Bez grama papieru

Digitalizacja dokumentów wyprze twórczy bałagan? Kto ma tendencje do tworzenia tzw. twórczego nieładu na biurku wie czym to się zazwyczaj kończy… Nerwowym poszukiwaniem niezbędnego akurat tu i teraz dokumentu, czy przeczesywaniem biurkowych zbiorów w celu odnalezienia...

czytaj dalej
Jak wybrać biuro rachunkowe?

Jak wybrać biuro rachunkowe?

Księgowy drogowskaz Wraz z początkiem nowego roku podatkowego niektórzy przedsiębiorcy postanawiają zmienić obsługujące ich biuro rachunkowe. Jakie wstępne wytyczne powinno spełniać nowe, aby szanse na współpracę były optymistyczne? Jak z morza ofert wyłonić te...

czytaj dalej
Biznes – świat dla twardych ludzi

Biznes – świat dla twardych ludzi

Firma w Polsce – jaki był rok 2019 i z czym należy się liczyć w 2020 roku Kończący się rok 2019 był niewątpliwie trudny dla przedsiębiorców – tak wynika nie tylko z naszych obserwacji, ale i badania, jakie ostatnio przeprowadził Business Centre Club. Jakie są główne...

czytaj dalej
Jak obniżyć podatek dochodowy? Legalne cięcie

Jak obniżyć podatek dochodowy? Legalne cięcie

Do końca roku zostało już bardzo mało czasu. To „ostatni dzwonek” aby obniżyć podatek dochodowy za rok bieżący. Jak to zrobić? Jest na to kilka, legalnych sposobów. Najważniejsze to sprawdzić dokładnie przychody od początku roku. Od ich sumy odejmujesz wszystkie...

czytaj dalej
OCR dla firm

OCR dla firm

Dynamiczne zmiany w biznesie, rozwój rynku usług księgowych związane są z szybkim rozwojem technologii informatycznych. Z jednej strony, powszechne jest korzystanie z komputerowych systemów finansowo – księgowych. Z drugiej jednak, wiele czynności trzeba wykonywać w...

czytaj dalej
Biznes mama – własna firma z dzieckiem u boku

Biznes mama – własna firma z dzieckiem u boku

Młoda mama to dla wielu pracodawców wizja licznych zwolnień z powodu chorób dzieci czy wcześniejszych wyjść z pracy – problem odbioru dziecka. Nie zawsze są więc chętni do zatrudniania ich. Mamom z kolei po urodzeniu dziecka często towarzyszy dylemat – jak pogodzić...

czytaj dalej
Firma – finanse pod kontrolą

Firma – finanse pod kontrolą

Przychody są jednym z najważniejszy aspektów prowadzenia firmy. Pozwalają na rozwój i dają dużą szansę utrzymania się na wymagającym rynku. Brak płynności finansowej może przekreślić nawet najlepszą wizję. Jak dbać o firmowe finanse? Sprawne zarządzanie firmowymi...

czytaj dalej
Obowiązki właściciela firmy. Marzenia a realia

Obowiązki właściciela firmy. Marzenia a realia

Firma to twoje marzenie, które chcesz w końcu spełnić? Na pewno warto. Tylko pamiętaj, że po pokonaniu pierwszych formalności związanych z zakładaniem działalności gospodarczej czeka  cię także duża odpowiedzialność w przyszłości. Niedopełnienie obowiązków, jakie...

czytaj dalej
Wydruk bez wydruku?

Wydruk bez wydruku?

40 lat temu brytyjsko-amerykański informatyk Frederick Wilfrid po raz pierwszy opracował wizję "biura bez papieru". Mimo to, obecnie drukarki w dalszym ciągu używane są codziennie. Czy do drukowania zawsze potrzebny jest papier? Okazuje się, że nie. Niepotrzebna jest...

czytaj dalej
Firma czy etat?

Firma czy etat?

Praca na etacie – wielu o niej marzy, wielu jej nienawidzi. Czasami ta forma zatrudnienia oznacza jednak duże ograniczenia. Co wybrać – własną firmę, pracę dla kogoś a może… połączyć obie formy zarobkowania? Etatowiec – ważne bezpieczeństwo Umowa o pracę, czyli tzw....

czytaj dalej
Zatory płatnicze – walka o byt

Zatory płatnicze – walka o byt

Co jest jedną z największych przeszkód w skutecznym rozwoju własnego biznesu? Opóźnione płatności – to one powodują zatory płatnicze, które mogą finalnie doprowadzić do upadku firmy. Walka z nimi nie jest prosta. Co robić aby zminimalizować ryzyko ich nawarstwiania i...

czytaj dalej
STOP pożeraczom czasu

STOP pożeraczom czasu

Czy dobry pracownik to taki, który spędza w pracy dużo czasu? Wydajność podwładnych nie rośnie z liczbą godzin spędzonych za biurkiem. Nie jest to korzystne zarówno dla pracodawcy – musi płacić więcej za nadgodziny, jak i dla podwładnych – ryzyko chorób i wypalenia...

czytaj dalej
Pasjonat bez pasji

Pasjonat bez pasji

Czy mówienie o zawodowym wypaleniu po sezonie urlopowym ma sens? Jak najbardziej. Wakacje z dala od firmy zmniejszają owszem w pewnym stopniu codzienny, zawodowy stres… Czy skutecznie i długofalowo? Jeśli było to tylko przemęczenie to jest szansa, że letni wyjazd...

czytaj dalej
No office – jak zacząć?

No office – jak zacząć?

Praca zdalna ma co raz więcej zwolenników. No office kusi głównie pracowników, obecnych i przyszłych. Jednak, aby firma mogła się rozwijać i sprawnie funkcjonować oferując taką formę zatrudnienia musi być też odpowiednio przygotowana. Praca z dala od biura, na plaży,...

czytaj dalej
„Igrek” – znaczy wyzwanie?

„Igrek” – znaczy wyzwanie?

Młodzi na rynku pracy Młodsza część tzw. generacji Y co raz aktywniej wchodzi na rynek pracy. Szacuje się, że do 2025 roku młodzi ludzie będą stanowili aż 75% siły roboczej. Czy można nimi zarządzać tak samo jak „starszymi” pracownikami? Czego oczekują od pracodawcy?...

czytaj dalej
SUKCES = CIĘŻKA PRACA?

SUKCES = CIĘŻKA PRACA?

Czy tak jak mówi przysłowie „ciężka praca popłaca”? To jest recepta na sukces? Harówka od świtu do nocy, maksymalne skupienie się na rozwoju firmy, ograniczenie do minimum spraw prywatnych… Czy tak powinno wyglądać życie nowoczesnego przedsiębiorcy? Kilka lat temu...

czytaj dalej
EOD – 5 zasad wyboru

EOD – 5 zasad wyboru

Elektroniczny obieg dokumentów to dzisiaj już nie nowość, ale usługa, która na stałe zagościła w biznesie. Czym się kierować przy wyborze tego rozwiązania? Przedstawiamy 5 zasad, które warto mieć na względzie podejmując decyzję. Obieg dokumentów w formie...

czytaj dalej
Czarny sen

Czarny sen

Dane w firmie muszą być bezpieczne Utrata danych to czarny sen wielu przedsiębiorców. Często zdarza się w najmniej oczekiwanym momencie. Co jest tego przyczyną i jak temu zapobiegać? Zgodnie z raportem firmy badawczej Gartner, aż 25% użytkowników komputerów na całym...

czytaj dalej
Narzędzie nowoczesnego przedsiębiorcy

Narzędzie nowoczesnego przedsiębiorcy

Wydruk bez wydruku – czyli jak oszczędzić 10% kosztów rocznie? Czy do drukowania zawsze potrzebny jest papier? Okazuje się, że nie. Niepotrzebna jest też tradycyjna drukarka. Nowoczesny przedsiębiorca planujący rozwój i wzrost dochodów firmy nie potrzebuje już tego...

czytaj dalej
Czas to pieniądz. Wystarczy jedna decyzja

Czas to pieniądz. Wystarczy jedna decyzja

Gdyby istniał sposób, aby zyskać czas i oszczędności nie tracąc na rozwoju biznesu, nie skorzystałbyś? Z dużą dozą prawdopodobieństwa, można powiedzieć, że tak. Czy to tylko mrzonki zmęczonego przedsiębiorcy? Nie do końca – są sposoby, aby realnie wcielić je w życie....

czytaj dalej
Rok od RODO

Rok od RODO

Bezpieczeństwo danych w firmach Już wkrótce minie pierwsza rocznica wprowadzenia RODO. Rok temu panował ogromny szum medialny spowodowany wejściem w życie nowych przepisów o bezpieczeństwie danych osobowych. Jak wpłynęły one na przedsiębiorców? Czy nasze dane są...

czytaj dalej
Majówka – faktury w tle

Majówka – faktury w tle

Jak szybko przesłać dokumenty do księgowości Przed nami długo oczekiwana majówka. Ten weekend będzie naprawdę długi – aż pięć dni! Niektórzy zapewne wydłużą go sobie do tygodnia. Tymczasem zbliża się też koniec miesiąca i konieczność przesłania zestawień faktur do...

czytaj dalej
Smartfon – centrum zarządzania firmą?

Smartfon – centrum zarządzania firmą?

Czy można kierować firmą całkowicie zdalnie, tylko za pomocą smartfona? W 100% raczej nie. Jednak telefon - jako centrum zarządzania - może się znakomicie sprawdzić. Ważne, by posiadał wgraną aplikację, umożliwiającą elektroniczny obieg dokumentów, przesyłanie faktur...

czytaj dalej
Mniej papieru, czyli ekologia w biznesie

Mniej papieru, czyli ekologia w biznesie

Elektroniczne zarządzanie fakturami nieuchronnie zastąpi papierowy obieg dokumentów, bo jest po prostu wygodniejsze i oszczędniejsze. Co jest też bardzo istotne – ma to bardzo duży wpływ na środowisko. Jeśli więc chcesz efektywnie prowadzić biznes i być eco – musisz...

czytaj dalej

Wiosenne porządki w dokumentach

Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą lub zajmujące się finansami w firmie doskonale zdają sobie sprawę z konieczności właściwego porządkowania dokumentów. Dotychczas zadanie to wiązało się z obowiązkiem skrupulatnego opisywania i segregowania setek...

czytaj dalej
(Po)moc kobiet w biznesie

(Po)moc kobiet w biznesie

Przydatne narzędzia w prowadzeniu własnej firmy Zbliża się Dzień Kobiet. Już wkrótce panie będą miały swoje święto. Ale, czy pod względem zawodowym, mają co celebrować? Ścieżka rozwoju zawodowego bywa wyboista. Kariera w korporacji czy może własna działalność? Na co...

czytaj dalej
CHMURA KADR

CHMURA KADR

Akta pracownicze na nowych zasadach Od 1 stycznia 2019 roku pracodawcy nie muszą trzymać akt pracowniczych przez 50 lat. Obowiązek jest tylko przez 10 lat. Nowe przepisy nakładają jednak na nich inne obowiązki. Z czym muszą się zmierzyć kadry? Tak jak pisaliśmy z...

czytaj dalej
TRENDY W BIZNESIE NA ROK 2019. DOMINACJA CHMURY

TRENDY W BIZNESIE NA ROK 2019. DOMINACJA CHMURY

Sztuczna inteligencja to niewątpliwie najważniejszy trend rozwoju technologicznego na najbliższe lata. Jednak zanim obejmie swoim zasięgiem każdą firmę, także w naszym kraju, przewiduje się, że w nadchodzącym roku najmocniej będzie się rozwijać wirtualna chmura....

czytaj dalej
ŚWIĘTY MIKOŁAJ W FIRMIE

ŚWIĘTY MIKOŁAJ W FIRMIE

Prezenty bożonarodzeniowe dla klientów i pracowników Grudzień w prawie każdej firmie to nie tylko moment na podsumowania bieżącego roku. To także intensywny czas spotkań świątecznych z klientami i wewnętrznych „choinek”. Dobrym zwyczajem są wówczas okazjonalne...

czytaj dalej
CHMURA TO BEZPIECZNA FAKTURA

CHMURA TO BEZPIECZNA FAKTURA

Wystawianie faktur, elektroniczne archiwum - jak dostarczać dokumenty do księgowej i nie gubić faktur Mali i średni przedsiębiorcy oraz freelancerzy z jednoosobową działalnością, prowadzenie spraw finansowych zlecają najczęściej zewnętrznym biurom księgowym. Problemem...

czytaj dalej
MOBILNOŚĆ NA RYNKU PRACY ROŚNIE W SIŁĘ

MOBILNOŚĆ NA RYNKU PRACY ROŚNIE W SIŁĘ

BIURA ODEJDĄ DO LAMUSA? Praca zdalna, jaką najczęściej wykonują freelancerzy to według ostatnich badań trend na rynku pracy. Takie są oczekiwania pracowników. Pracodawcy mają jednak swoje obawy. Czy słusznie? Czym warto się kierować decydując na krok w mobilność...

czytaj dalej
KONIEC ZUS-OWSKIEGO ABSURDU?

KONIEC ZUS-OWSKIEGO ABSURDU?

Polska jest jednym z niechlubnych rekordzistów jeśli chodzi o czas przechowywania dokumentacji pracowniczej. Obecnie firmy muszą, pod groźbą kary finansowej, trzymać tego rodzaju akta aż przez 50 lat. Jednak już wkrótce, od 1 stycznia 2019 roku, ta sytuacja ma się...

czytaj dalej

W DROGĘ BEZ OC?

Jedziesz na kolejne spotkanie biznesowe i już wiesz, że nie masz przy sobie prawa jazdy? To już nie jest powód do stresu. Dzisiaj wchodzi w życie ważna zmiana przepisów dla każdego kierowcy. Nie trzeba już wozić ze sobą dowodu rejestracyjnego i poświadczenia...

czytaj dalej
Zablokowanie nadawcy

Zablokowanie nadawcy

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 w sekcji „Ustawienia>Konto EBI24>Zablokowani nadawcy” ma możliwość wskazania partnerów, od których chce przestać otrzymywać przesyłki. Aby dodać partnera na listę zablokowanych nadawców naciśnij przycisk „Dodaj”...

czytaj dalej
Tworzenie dokumentu W-Z (Wydanie Na Zewnątrz)

Tworzenie dokumentu W-Z (Wydanie Na Zewnątrz)

Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 posiadający moduł „Magazyn” ma możliwość tworzenia, podpisywania i wysyłania dokumentów magazynowych – dokumentów WZ. W celu utworzenia dokumentów WZ w zakładce „Dokumenty” kliknij odnośnik „Magazyn”. Po kliknięciu...

czytaj dalej
Wyszukiwanie dokumentów

Wyszukiwanie dokumentów

Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość zaawansowanego wyszukiwania konkretnych dokumentów za pomocą panelu filtrowania. Panel filtrowania dokumentów znajduję się w sekcji „Dokumentów”, który służy do wyszukiwania dokumentów bieżących oraz...

czytaj dalej
Wysyłanie dokumentów

Wysyłanie dokumentów

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość wysyłania dokumentów do odbiorców. Wysłać każdy dokument można tylko do zdefiniowanych partnerów i tylko raz. W sekcji „Partnerzy” dla kontrahentów, którzy nie mają konta w systemie EBI24 można zdefiniować...

czytaj dalej
Podpisywanie dokumentów/podpis elektroniczny

Podpisywanie dokumentów/podpis elektroniczny

Zalogowany w systemie EBI24 użytkownik ma możliwość wyboru rodzaju podpisu widniejącego na dokumencie wysyłanym do kontrahenta. Ustawienie rodzaju podpisu możliwe jest dla generowanych w systemie dokumentów: - Wydania na zewnątrz (WZ), - Rachunków...

czytaj dalej
Wstawianie rachunku bankowego dla faktur

Wstawianie rachunku bankowego dla faktur

Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość w sekcji „Ustawienia>Konto EBI24> Konta bankowe” wprowadzenia jednego lub więcej numerów kont bankowych swojej firmy. Zapisane konto bankowe automatycznie będzie pojawiało się w treści wygenerowanej...

czytaj dalej
Ustawienia dokumentów

Ustawienia dokumentów

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość sprecyzowania ustawień dla poszczególnych typów dokumentów w systemie w celu nadawania im pożądanego wyglądu i treści. W celu wyboru ustawień dokumentów wejdź do sekcji „Ustawienia” a następnie kliknij...

czytaj dalej
Statusy dokumentów

Statusy dokumentów

Wszystkie wysyłane dokumenty w systemie EBI24 posiadają swój status. Status dokumentów widoczny jest w kolumnie „Status” w widoku listy dokumentów lub w widoku podglądu dokumentu Status dokumentów Wysłanych Status dokumentów możemy uzyskać zarówno kiedy...

czytaj dalej
Powiązania dokumentów

Powiązania dokumentów

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość powiązania dokumentów tak aby istniała łatwość w odnajdowaniu dokumentów powiązanych biznesowo. W celu powiązania dokumentów w sekcji „Dokumenty” zaznacz kwadratowe pole wyboru znajdujące się obok nazwy...

czytaj dalej
Opisywanie dokumentów

Opisywanie dokumentów

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość opisywania dokumentów przy użyciu dowolnych, wcześniej zdefiniowanych pól dodatkowych. Aby dodać definicje pola dodatkowego wejdź w sekcje „Ustawienia>Dokumenty>Faktura kosztowa(przychodowa)>Pola...

czytaj dalej
Obsługa pozostałych typów dokumentów

Obsługa pozostałych typów dokumentów

Użytkownik systemu EBI24 ma możliwość wczytania i przechowywania oraz przeglądania w systemie dowolnych typów dokumentów w postaci pliku pdf lub skanu. System EBI24 służy do obsługi elektronicznych dokumentów także w EBI24 nie ma możliwości użycia i...

czytaj dalej
Katalogowanie dokumentów i nadawanie etykiet

Katalogowanie dokumentów i nadawanie etykiet

System umożliwia przypisywanie dokumentów do stworzonych katalogów oraz oznaczanie dokumentów dowolnymi etykietami . Zarówno katalogi jak i etykiety tworzone są przez Administratora lub użytkownika biznesowego posiadającego odpowiednie uprawnienie....

czytaj dalej
Integracja danych z programem księgowym

Integracja danych z programem księgowym

Zalogowany użytkownik systemu EBI ma możliwość wymiany danych poprzez udostępnienie danych w wybranym programie księgowym partnera/ księgowej. Aby aktywować wymianę danych między systemem EBI24 a wybranym programem księgowym, dodaj ten program jako źródło...

czytaj dalej
Faktura za zlecenie

Faktura za zlecenie

Zalogowany użytkownik systemu Ebi24 ma możliwość wystawienia Faktury Przychodowej do zamówienia otrzymanego od kontrahenta. Aby wystawić fakturę do zamówienia, w sekcji „Dokumenty>Zlecenia” na liście zleceń zaznacz „Otrzymane Zlecenia”, do którego ma...

czytaj dalej
Export danych faktur do Excela

Export danych faktur do Excela

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość w dowolnym momencie pobrania części lub całości archiwum poprzez zrobienie zrzutu do pliku Excel. Odbywa się to w określnej strukturze katalogowej. Parametrami, po których można katalogować jest czas lub...

czytaj dalej
Dziennik zdarzeń

Dziennik zdarzeń

System rejestruje każdą wykonaną operację. Zalogowany użytkownik systemu EBI24 przy pomocy szybkiej i przyjaznej wyszukiwarki ma możliwość śledzenia wykonanego zdarzenia rejestrując użytkownika i czas wykonania operacji. Aby wejść w Dziennik Zdarzeń...

czytaj dalej
Dodawanie użytkowników

Dodawanie użytkowników

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość dodania nowych użytkowników. W tym celu wejdź w sekcje „Konto EBI24>Użytkownicy”. Następnie kliknij przycisk „Dodaj” i wypełnij pole „Email” wpisując adres Email nowego użytkownika. Nowy użytkownik...

czytaj dalej
Dodawanie partnerów

Dodawanie partnerów

W sekcji „Partnerzy” znajdują się dane podmiotów zewnętrznych - np. kontrahentów, odbiorców, usługodawców - używane do wymiany dokumentów za pośrednictwem systemu. Dzięki umieszczeniu danych partnera na liście w sekcji „Partnerzy”, masz do nich szybki...

czytaj dalej
Archiwum dokumentów

Archiwum dokumentów

Zalogowany użytkownik systemu EBI24 ma możliwość przechowywania i odczytywania dokumentów, które nie są wykorzystywane na bieżąco w sekcji „Archiwum”. Dokumenty do „Archiwum” możesz przenieść z następujących źródeł: - ręczne zapisanie dokumentu z pliku, - integracje...

czytaj dalej
SOCIAL MEDIA DLA FIRM

SOCIAL MEDIA DLA FIRM

Facebook, instagram, twitter, LinkedIn – popularnie „social media”. Czy w obecnych czasach korzystanie z tych narzędzi jest niezbędne w prowadzeniu firmy? Jakie korzyści płyną z prowadzenia firmowego konta na tych kanałach?   Według badania Wave (źródło...

czytaj dalej
TERMINAL PŁATNICZY – JAK ODZYSKAĆ MARŻĘ?

TERMINAL PŁATNICZY – JAK ODZYSKAĆ MARŻĘ?

Każdy człowiek w naturalny sposób szybko przyzwyczaja się do narzędzi, które podnoszą komfort życia. I dokładnie tak jest z terminalami obsługi płatności kartami. Klienci korzystają z nich już nie tylko w supermarketach, ale też płacąc za warzywa na osiedlowym...

czytaj dalej
JPK_VAT – JAK WYWIĄZAĆ SIĘ Z NOWEGO OBOWIĄZKU?

JPK_VAT – JAK WYWIĄZAĆ SIĘ Z NOWEGO OBOWIĄZKU?

26 lutego minął termin przesyłania pierwszego, obowiązkowego dla mikroprzedsiębiorców pliku JPK_VAT. Jeśli znalazłeś się wśród 1,6 mln właścicieli firm, którzy złożyli JPK za styczeń, ale wywiązanie się z tego obowiązku było dla Ciebie kłopotliwe, poniższy wpis pomoże...

czytaj dalej
MANIFEST SMART FIRMY: MYŚLENIE POPRZEZ 6P

MANIFEST SMART FIRMY: MYŚLENIE POPRZEZ 6P

Zasady robienia dobrego marketingu zostały kiedyś zebrane w postaci zestawu 4P: product, price, place, promotion. Dzięki nim tysiące firm przyniosły pieniądze i satysfakcję swoim właścicielom, menedżerom, pracownikom, akcjonariuszom. Jako technologiczny odpowiednik 4P...

czytaj dalej
RODO – PRZYGOTUJMY SIĘ DO ZMIAN

RODO – PRZYGOTUJMY SIĘ DO ZMIAN

25 maja 2018 wejdzie w życie nowe Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Wynikające z niego obowiązki będą miały ogromny wpływ na to, w jaki sposób będą procesowane i przetwarzane dane...

czytaj dalej
CLOUD COMPUTING – O CO CHODZI Z TĄ CHMURĄ?

CLOUD COMPUTING – O CO CHODZI Z TĄ CHMURĄ?

Definicji „cloud computing” jest wiele, jednak wszystkie one sprowadzają się do jednego – udostępnienia mocy obliczeniowej i niezbędnych usług teleinformatycznych na życzenie klienta, przy założeniu, że użytkownik ma możliwość skalowania usługi, konfigurowania w...

czytaj dalej
DEKRETACJA DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH

DEKRETACJA DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH

W myśl przepisów ustawy o rachunkowości, dekretacja to wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych, poświadczone podpisem osoby odpowiedzialnej za te wskazania. Jak jednak dekretować e-fakturę? Na szczęście ustawa o rachunkowości dopuszcza...

czytaj dalej
AUTOMATYCZNA WYMIANA INFORMACJI PODATKOWYCH

AUTOMATYCZNA WYMIANA INFORMACJI PODATKOWYCH

W maju 2017 roku weszły w życie w Polsce przepisy o automatycznej wymianie informacji podatkowej. Normują one zasady dotyczące wymiany informacji finansowych pomiędzy administracjami podatkowymi oraz ustalają reguły kontroli ich wykonania. Wprowadzenie przepisów ma na...

czytaj dalej
CZY DRUKOWANIE FAKTUR JEST JESZCZE POTRZEBNE?

CZY DRUKOWANIE FAKTUR JEST JESZCZE POTRZEBNE?

Świat biznesu wciąż się zmienia, a dynamika jego rozwoju jest ogromna. Na rynku pojawiają się kolejne, innowacyjne narzędzia, które pozwalają ograniczyć lub wyeliminować niepotrzebne procesy. Czy jednym z takich zbędnych elementów jest również drukowanie i...

czytaj dalej
PRZEJMUJEMY KONTROLĘ NAD FAKTURAMI Z EBI24

PRZEJMUJEMY KONTROLĘ NAD FAKTURAMI Z EBI24

Przedsiębiorcy otrzymują faktury w formie drukowanej lub elektronicznej i często mają problem ze sprawnym zarządzaniem ze względu na ich różnorodność. Wychodząc naprzeciw nowym potrzebom stworzono system EBI24, który służy zarówno do wymiany dokumentów w komunikacji...

czytaj dalej
NIE DRUKUJ FAKTUR, A ZAOSZCZĘDZISZ!

NIE DRUKUJ FAKTUR, A ZAOSZCZĘDZISZ!

Zgodnie z postanowieniami polityków Unii Europejskiej, faktura elektroniczna powinna stać się główną formą fakturowania do 2020 roku. I dobrze! Taki system jest nie tylko o wiele bardziej praktyczny i ekologiczny od tradycyjnego – wdrażając go, będziemy mogli również...

czytaj dalej
NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY, JAK GO MALUJĄ

NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY, JAK GO MALUJĄ

Obawiamy się tego czego nie znamy. Nie inaczej rzecz się ma z nowymi rozwiązaniami w obszarze księgowości elektronicznej. Pomimo niewątpliwych zalet systemów do wymiany dokumentów i elektronicznej ich archiwizacji, wdrażanie tych rozwiązań w małych oraz średnich...

czytaj dalej

Reklama

advertisement

Popularne

NEWSLETTER

Chcesz być zawsze na bieżąco? Zamów newsletter i otrzymuj od nas najnowsze informacje!