Jeśli prowadzisz firmę, niezależnie od jej wielkości i profilu, to zapewne doskonale wiesz jak czasochłonne jest zarządzanie finansami. Tradycyjne podejście do współpracy na linii właściciel firmy – księgowy jest często dużym obciążeniem dla każdej ze stron. Tak być nie musi. Każdy przedsiębiorca może w prosty sposób usprawnić tego rodzaju komunikację.

Klasyczna księgowość oznacza m.in.  ręczne sprawdzanie zgodności odebranych faktur z wysłanymi zamówieniami, wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego, manualne generowanie płatności bankowych na podstawie danych kont zawartych na fakturach. Dużo pracy, która wymaga skupienia i niesie za sobą ryzyko popełnienia błędów. Na koniec tego procesu czeka nas jeszcze często wyprawa na pocztę – aby wysłać lub odebrać dokumenty księgowe. Czy musi tak być? Przecież ten czas można zdecydowanie lepiej spożytkować, np. na rozwój firmy.

Na rynku są różne rozwiązania ułatwiające życie zarówno przedsiębiorców jak i osób zajmujących się finansami. Wraz z rozwojem technologii możliwe stało się szybsze i bezpieczniejsze zarządzanie kosztami firmy. Dzięki platformom internetowym unikamy tracenia czasu choćby na stanie w kolejce na poczcie. Minimalizujemy też ryzyko błędów podczas ręcznego wypełniania różnych dokumentów.

Przyjrzeliśmy się możliwościom jakie daje polska aplikacja EBI24. Jak się okazuje dzięki niej można m.in.  usprawnić proces zarządzania kosztami firmy. Wszystkie operacje, takie jak wystawianie, wysyłka i korygowanie zamówień, rachunków i faktur wykonywane są drogą elektroniczną umożliwiając pełną kontrolę nad całym procesem.

Co ważne, platforma daje jeszcze jedno ułatwienie dla przedsiębiorców. Każdy zalogowany użytkownik systemu może dać uprawnienia do dostępu do konta osobom trzecim – np. księgowej. Dzięki temu nie trzeba za każdym razem przesyłać plików z fakturami. W dużym stopniu usprawnia to proces księgowania faktur. Jak to zrobić – przekonasz się krok po kroku na naszym tutorialu .