Pomoc księgowej i prawnika w ramach prowadzenia rachunku firmowego?  Co raz więcej banków oferuje kompleksową obsługę, wspomagającą prowadzenie biznesu. To znana praktyka, stosowana, by wzmocnić lojalność przedsiębiorcy wobec jego kredytodawcy. Podpowiadamy jak jeszcze bardziej uprościć tego rodzaju komunikację.

 

USŁUGA PRAWNA

Kancelarie, firmowane przez banki tworzą najczęściej prawnicy banku,  do których dołączają specjaliści z innych dziedzin prawa. Wykonują zlecenia np. z prawa pracy, autorskiego, spółek. Zazwyczaj klient dostaje w ofercie konkurencyjną, w porównaniu z innymi firmami prawniczymi tej wielkości, stawkę za godzinę pracy prawnika. Plusem ma być także nowoczesny sposób świadczenia usług z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, które ograniczą konieczność wizyt klientów w kancelarii, przyśpieszą i usprawnią pracę. Trend ten zainicjował ponad 7 lat temu Alior Bank.

Dzisiaj można jeszcze bardziej ułatwić prowadzenie biznesu i komunikację z działem prawnym  poprzez wdrożenie elektronicznego systemu EBI24 (www.ebi24.pl) . Na linii biuro – obsługa prawna znacznie ułatwi i przyspieszy obsługę wszelkiego rodzaju dokumentacji. Co ważne, korzystający z platformy mogą podpisywać i przesyłać umowy przez Internet z podobnym skutkiem jak podpis kwalifikowany czy profil zaufany, wszędzie tam gdzie nie jest wprost wymagana forma pisemna dokumentu (np. akty notarialne lub dokumenty z zakresu administracji publicznej). Dla typowych dokumentów firmowych, takich jak umowy, rachunki czy faktury, format pdf oraz podpis w formie elektronicznego podpisu odręcznego jest już akceptowany zarówno przez firmy, organy administracji publicznej, urzędy skarbowe, a przede wszystkim są one akceptowane przez sądy jako materiał dowodowy.

 

USŁUGA KSIĘGOWA

Ta forma usługi jest bardzo popularna w ofertach banków  https://pieniadze.rp.pl/firma/bankowosc/15376-ksiegowa-banku-pomaga-mniejszym-wiekszym-firmom. W przypadku usług księgowych proponowanych przez banki, podobnie jak w przypadku obsługi prawnej, EBI24 (www.ebi24.pl) upraszcza komunikację, w tym przypadku dotyczącą rozliczeń. Jest to bowiem system łączący w sobie wszystkie niezbędne funkcje także do obsługi rozliczeń, pozwalający na zautomatyzowanie i pełną kontrolę nad obiegiem faktur zarówno przychodowych, jak i kosztowych. System daje możliwość wystawiania faktur z użyciem zapisanych danych odbiorców lub przy wykorzystaniu integracji z zewnętrznymi źródłami danych o kontrahentach (CeiDG). Dostarczanie faktur jest niezwykle proste, a przede wszystkim daje pełną kontrolę oraz informację o statusie dokumentu (wysłana, odebrana, zaakceptowana). Przydatną funkcją jest obsługa faktur korygujących. Pozwala ona na wyjątkowe usprawnienie procesu wystawiania i wysyłki oraz potwierdzenia faktury korygującej bez konieczności przesyłania jakichkolwiek dokumentów pocztą.

 

Obsługa faktur kosztowych jest tu również jest prosta i ergonomiczna. Wprowadzanie, skanowanie, opisywanie i zatwierdzanie kosztów jest szybkie i intuicyjne. System EBI24, za pomocą funkcji rozpoznawania tekstu (OCR), potrafi pobierać dane ze skanu faktury dane kontrahenta, NIP, kwotę, stawkę VAT i przypisać do danego konta w systemie. W prosty sposób daje to możliwość skatalogowania i przesłania faktury do właściwych osób, działów.

Użyteczną funkcją  jaką dostają użytkownicy platformy jest też możliwość szybkiego wprowadzania i delegowania faktur kosztowych np. przez zrobienie zdjęcia dokumentu na stacji benzynowej zaraz po jego odebraniu i rozpoczęcie tym samym procedury jego księgowania lub innych procesów firmowych.

Każda faktura może być opisywana, zatwierdzana i akceptowana w dowolnym czasie i przez dowolne osoby/ działy. Zarówno faktury jak i inne dokumenty mogą być wprowadzane, zatwierdzane i akceptowane przez dowolnie wskazane osoby. W ten sposób w każdym momencie osoby uprawnione mają pełen obraz i status każdego wprowadzonego kosztu w firmie.

 

EBI24 daje możliwość pełnej integracji z najpopularniejszymi systemami księgowo –  finansowymi, usprawniając przepływ dokumentów pomiędzy nimi i eliminując potrzebę manualnego przepisywania danych. Dlatego też decydując się nawet na jedną z tzw. ofert okołobankowych, korzystanie z platformy dodatkowo usprawni prowadzenie biznesu.